י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"הקדוש ברוך הוא נתן את הגז לאזרחי ישראל, לא לכמה עשירים" • וידאו

יו"ר ועדת הכספים הנכנס חה"כ משה גפני פתח בדיון ראשון של ועדת הכספים ומיד קפץ למים עם הנושא הנפיץ של מונופול הגז • הודה: "לקואליציה לא נוח עם הדיון הזה. סומך על שטייניץ שהוכיח את עצמו עם ששינסקי"

גפני, פלאש90
גפני, פלאש90


דיון סוער נערך הבוקר (ד') בוועדת הכספים של הכנסת בשאלת עתיד מונופול הגז. מדובר בדיון ראשון שעורך יו"ר הועדה הנכנס ח"כ משה גפני, שנכנס לתפקיד ביום שני בערב.

גפני אמר בפתח הועדה כי "בסוף הדיון נבקש מהממשלה לעשות את העבודה שלה. אנחנו יודעים שמשרד האוצר דרש לעשות פיקוח על המחירים. הרקע הציבורי הוא שהקדוש ברוך הוא נתן את הגז לאזרחי מדינת ישראל ולא לכמה אנשים עשירים וזאת היא נקודת ההנחה שממנה אנחנו צריכים לפעול בנושא הזה".



גפני הודה כי "לקואליציה לא נוח עם הדיון הזה. אנו דורשים תחרות ולא מונופול, שיהיה פיקוח על המחירים, שיסופק גז למפעלים, במיוחד בפריפריה". עוד ציין, כי "השר שטייניץ אמר שהוא לומד את העניין, אינו מפחד מהחברות, ואף הוכיח זאת בששינסקי כשהיו עליו איומים רבים".

הממונה על ההגבלים העסקיים הפורש, פרופ' דיוויד גילה, רמז בדבריו בועדה שאכן יש איומים מצד חברות הגז: "יש חששות חוץ-תחרותיים, שיקולים הנובעים מהימנעות אפשרית של החברות מפיתוח מאגרי הגז, וכולם רוצים את טובת המשק והציבור, אך אני ונציגי הממשלה הגענו למסקנות אחרות.

"המתווה שהושג היה רחוק מלהיות אידיאלי בעניין תחרות, אך גם בו היה סיכוי של ממש לתחרות, היו חמישה שחקנים, תמר היתה נקייה מבעלות צולבת. גם בשוק עם מעט שחקנים יש סיכוי לתחרות. לחברות יש המון כוח מול הממשלה, כי היד שלהן על השיבר".
גז מונופול טבעי גפני ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד