י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שלוש שנות מאסר לנהג שדרס למוות רוכב אופניים ונמלט מהמקום

בנוסף, הנהג השתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה ולחובתו 26 עבירות תנועה שונות. עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם חסרי המוסר ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

שלוש שנות מאסר לנהג  שדרס למוות רוכב אופניים ונמלט מהמקום
דודי שפריי - חדשות 24


בית המשפט העליון, גזר בחודש אפריל האחרון 36 חודשי מאסר בפועל לנהג, אשר דרס רוכב אופניים ומיד לאחר מכן ברח מהמקום והפקיר אותו למוות. גזר דין זה של בית המשפט העליון ניתן לאחר שלפני כשנה וחצי, בחודש ינואר 2014 בית המשפט המחוזי מרכז גזר על הנהג 28 חודשי מאסר בפועל, עונש עליו ערערה המדינה. בית המשפט העליון קבע, כי בהתחשב בעברו התעבורתי של הנהג, יש להחמיר בעונשו.

על פי פסק הדין שניתן, הנהג הוא בעל ותק של 21 שנים בנהיגה ולחובתו 26 עבירות תנועה שונות. בפסק הדין כותב השופט, כי הנהג נהג במשאית בעיר ראשון לציון כשעמו ברכב יושב בנו הקטין. במהלך הנסיעה, הנהג מחק מסרון ממכשיר הסלולארי שלו ולא הבחין ברוכב אופניים שנמצא בשולי הדרך. כתוצאה, פגע הנהג בחלק האחורי של האופניים, ומעוצמת הפגיעה רוכב האופניים עף אל הקרקע ונחבט בראשו. מאוחר יותר, נפטר הרוכב מפצעיו בבית החולים.

על פי העובדות המצוינות בגזר הדין, המקרה לא מסתיים כאן: לאחר התאונה, הנהג המשיך בנסיעה אל בית הוריו, שם הוריד את ילדו וחזר חזרה למקום התאונה. כשהגיע, החנה את המשאית במקום שאינו בולט לעין והמשיך ברגל למקום התאונה, תוך שהוא מתחזה לעובר אורח תמים העוסק באימוני ספורט. במקביל, הגיעו למקום פקחים מעיריית ראשון לציון שהבחינו כי נהג המשאית משליך לשיחים את אחת ממראות המשאית שנעקרה כתוצאה מהפגיעה במנוח. בעקבות כך, עוכב הנהג לחקירה במהלכה התגלה כי הוא אכן הנהג שפגע ברוכב האופניים.

בית המשפט העליון קבע כי לאור חומרת מעשיו את הנהג, יש להחמיר את עונשו מ-28 חודשים לשלוש שנות מאסר: "במקרה דנן, המשיב לא רק שחטא ברשלנות שגרמה למותו של המנוח, הוא גם הסתלק ממקום התאונה מבלי שהושיט לו עזרה, הפקיר אותו לצד הדרך, וניסה לשבש את חקירת התאונה לאחר מעשה, בהשליכו אל בין השיחים את המראה שנעקרה מן המשאית בעקבות התאונה. התנהלות זו, כפי שציין בצדק בית המשפט קמא, ראויה לכל גינוי ובניגוד לטיעוני המשיב היא מצויה ברף החומרה העליון של העבירות בהן הורשע המשיב".

עמותת אור ירוק: שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": הימלטות מזירת תאונה בה מצויים אנשים במצוקה מבלי להגיש עזרה, זהו מעשה אכזרי ואנטי מוסרי. על בתי המשפט מוטלת האחריות, להחמיר בענישה למען הגברת ההרתעה. אדם שידע כי הוא ייענש בחומרה, לא יברח ממקום התאונה וישאיר את הפצוע להתבוסס בדמו. על המשטרה לשדר מסר חד וברור, כי מי שבורח ממקום תאונה בה היה מעורב, מבלי להגיש עזרה, ייתפס וייענש".
אור ירוק תנועה משטרה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד