כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לעיני אחיו הקטן: בחור ישיבה טבע למוות

עקיבא שחר, תלמיד ישיבה שרחץ בחוף אשדוד במסגרת טיול מאורגן עם חבריו לישיבה ואחיו הצעיר - טבע למוות • תיעוד

חוף הים באשדוד. צילום: משה ויצמן
חוף הים באשדוד. צילום: משה ויצמן


עקיבא שחר, בן 17, תלמיד שיעור ג' בישיבת 'קנייני התורה' ותושב תל ציון, שחה להנאתו בחוף הנפרד באשדוד, נסחף וטבע. לאחר זמן מה הצליחו חבריו לחלץ אותו מהמים והבחור הוצא אל החוף. לאחר פעולות החייאה ממושכות, נקבע מותו.

המנוח הוא בנו של הרב מאיר שחר. אחיו הקטן הלומד אף הוא בישיבה שהה בחוף בעת שעקיבא ז"ל טבע למוות.

אוטובוס עם תלמידי ישיבה מירושלים, יצא היום (ד) להתאוורר מעט בחוף הים באשדוד. בשעה 19:08, התקבל דיווח במוקד מד"א כי אחד מחבריהם טבע במים. תלמידי הישיבה ומתרחצים נוספים החלו בנסיונות חילוץ, כאשר במקביל אחרים הזעיקו את כוחות ההצלה והחילוץ.

לאחר זמן מה הצליחו להוציאו אל מחוץ למים, שם החלו צוותי מד"א איחוד הצלה וזק"א בביצוע פעולות החייאה מתקדמות על מנת לנסות ולהציל את חייו. כל אותה העת, חבריו לישיבה צפו במתרחש והתפללו חרישית.

לאחר שעה ארוכה בהם ניסו מתנדבי איחוד הצלה יחד עם פראמדיקים של מגן דוד אדום להציל את חייו באמצעות החייאה מתקדמת, נאלץ רופא לקבוע את מותו.

אדי בן חמו, דובר עיריית אשדוד מסר ל'בחדרי חרדים' כי בימים אלו שירותי ההצלה בחופים מסתיימים בשעה 18:00, למעלה משעה לפני שאירעה הטביעה המצערת.

משה וייצמן מתנדב איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה הנער עדיין לא אותר וחבריו סיפרו כי הוא לא יצא מהמים, לאחר מספר דקות גופתו נמשתה מהמים ללא דופק ונשימה והתחלנו בפעולות החייאה בניסיון להציל את חייו אך למרבה הצער מותו נקבע בזירה ונסיבות האירוע בבדיקה, מדובר בטרגדיה קשה - הנער הגיע בקבוצה מאורגנת יחד עם תלמידי ישיבה נוספים שהזעיקו את כוחות ההצלה לאחר שהבינו שטבע".

צילום: משה ויצמן














חוף נפרד בחור טבע טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד