י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צה"ל תקף ברצועה בתגובה לירי הרקטות • יעלון: "לא נסכים לטפטופי ירי"

2 רקטות נורו אמש מרצועת עזה והתפוצצו בשדות נגב • רקטה אחת אותרה בשטח פתוח • שר הבטחון בוגי יעלון: "אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש" • אין לימודים במבנים לא ממוגנים באשדוד

צילום: הערוץ הראשון
צילום: הערוץ הראשון


שתי רקטות נורו אמש מרצועת עזה לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. היום (ה') לפנות בוקר אותרה אחת הרקטות בשטח פתוח בפאתי יישוב במועצה. למרות הירי הלימודים באשקלון ובאזור יימשכו הבוקר כרגיל, אך לא יתקיימו לימודים במבנים לא ממוגנים באשדוד.

בתגובה לירי, תקף חיל האוויר שלוש מטרות ברצועת עזה. לא נמסרו פרטים אודות היעדים או היקף הנזק שנגרם, בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על נזק לפחות בחלק מהאזורים.

ארגון סלפי הקשור לדאעש, "פלוגת השייח' עמר אל-חדיד", קיבל עליו את האחריות על הירי וטען כי זו נקמה על רצח של אחד מחבריהם בידי חמאס

"עדיין לא ידוע לנו במדויק מי ירה" אמר הלילה גורם בכיר בצה"ל. "אבל, ממה שידוע לנו, בימים האחרונים היו עימותים בין חמאס לבין גורמים סלאפים ברצועה. חמאס ניסה לעצור שלשום גורם טרור סלאפי שהתבצר בביתו, ונהרג במהלך ניסיון המעצר. מצאו אצלו אמצעי לחימה שכללו, בין היתר, מטול RPG, מטענים ועוד. ייתכן שזו הסיבה לירי, נקמה סלאפית בחמאס, זה עדיין לא ברור אבל אנחנו בודקים את זה עכשיו. בכל מקרה" אומר הבכיר, "חמאס מבחינתנו אחראי למתרחש ברצועה ומהרצועה".


איתור אחת הרקטות הלילה. צילום: בטחון שדות נגב

בכיר בחמאס מסר הלילה כי "הרקטות נורו על ידי ארגון סלפי המבקש לגרור את האזור למלחמה ולאתגר אותנו". החמאס פינה מפקדות ועמדות מחשש להמשך התקיפה הישראלית ולדבריו פועל למעצרם של היורים.

שר הביטחון משה יעלון אמר הבוקר כי "גם אם היורים לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה, ולא נסבול ניסיונות פגיעה באזרחינו. אני מציע לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי הטרור הזה. הלילה הגיב צה"ל בתקיפות על הירי. אם נידרש לכך נכה בעוצמה חזקה עוד יותר, והקיץ שעבר הוכיח זאת".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הגיב: "לא נסבול מצב שבו בטחונם של אזרחי ישראל נפגע ולכן על כל ירי מדינת ישראל תגיב בנחישות ובשיקול דעת. ברצועת עזה ישנם ארגוני ופעילי טרור שלעיתים מנסים לאתגר את חמאס ולירות לעבר ישראל. איננו סובלניים ולו לירי של רקטה אחת".

ראשי המועצות בדרום קראו לממשלה להגיב בתקיפות. ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, אמר: "על כל הסלמה צריך לענות בכוח. אני מקווה שהפעם צה"ל ייתן מכה ושהצד השני יבין שאי אפשר לפתוח את החזית הזו. התושבים מקווים לקיץ של חופש ולא כמו בשנה שעברה".

ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, אמר: "אותנו לא מעניינים הסכסוכים הפנימיים שלהם. התפקיד שלנו הוא להגן על עצמו ואסור להיות שאננים. לא נסכים להיות בני ערובה של סכסוכים כאלה או אחרים. אני מצפה ממשלת ישראל שתסביר להם, בדרכה, שיש מחיר לכל טיל שנורה לעברנו"

צילום: הערוץ הראשון







צהל עזה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד