כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יותר תקציבים לרשויות החרדיות?

לפי הצעה של דני עטר מהמחנה הציוני, תשונה רמת החלוקה של התקציבים העירוניים, בהתאם לאוכלוסיית הנזקקים

יותר תקציבים לרשויות החרדיות?
גדעון מרקוביץ, פלאש90


ח״כ דני עטר מהמחנה הציוני הגיש הצעה שתיטיב עם הרשויות החרדיות. לפי ההצעה, תשונה רמת החלוקה של התקציבים העירוניים, בהתאם לאוכלוסיית הנזקקים.

ח״כ דני עטר, הניח הצעת חוק חדשה לפיה תקציב הרווחה של הרשויות המקומיות, שמגיע מהמדינה, יחולק על פי מדרג סוציו-אקונומי, כך שהרשויות החלשות יותר יקבלו תקציב גדול יותר.

כיום המדינה מתקצבת 75% מתקציבי הרווחה, המצב זהה לערים חזקות ולערים מוחלשות. על פי הצעתו של ח״כ עטר, יבנה סולם מדרג לפיו ההשתתפות הדיפרנציאלית של הרשות המקומית תהיה תלויה במצבה הסוציו-אקונומי. כלומר, ככל שרשות מקומית מוחלשת יותר מבחינת מצבה הסוציו-אקונומי, כך ההשתתפות של הרשות המקומית בשירותי הרווחה תקטן, עד כדי אי-השתתפות. שינוי זה יאפשר לה לתת את המענה המיטבי לתושביה, אשר לא יותנה ביכולתה הכלכלית. הרשויות המקומיות החזקות יותר יישאו במימון של 25% בתקציב הרווחה, כפי שהיה נהוג עד היום.

ח״כ דני עטר: ״כראש מועצה בעבר, ראיתי כיצד מועצות נאבקות עם תקציבי רווחה קטנים. הצעת חוק זו תאפשר מתן שירותי רווחה ראויים יותר לנזקקים מקרבנו. זה אחד המקומות בהם המדינה חייבת להתערב על מנת לקדם שוויון כלכלי וחברתי".

על החוק חתומים 21 חברי כנסת מסיעות שונות, בהן המחנה הציוני, כולנו, הליכוד, מרץ וישראל ביתנו.

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר אשכול גליל מערבי: "זה צעד אמיץ וחשוב של ח"כ עטר, שאם ייצלח יתקן עיוות של שנים. לא ייתכן שעיריות שלהן הכנסות עצמיות קטנות, לא בגלל חוסר ניהול נכון, אלא כתוצאה מכך שאין להן הכנסות משמעותיות מארנונה עסקית והיטלי השבחה אדירים, יידרשו לאותו תשלום מצ'יניג (התקציב שהרשות נדרשת להקצות כהשלמה לתקציב המדינה) כמו העיריות העשירות. העיוות הזה בשיטת התקציב מתרחש ברווחה ובחינוך, והוא מקור הפערים החברתיים. האבסורד הוא שכאשר רשויות חלשות לא מצליחות להקצות את המצ'יניג הכסף שהיה מיועד לפרויקט שלא בוצע בגלל אי-השלמת התקציב, חוזר למשרד הרווחה ומוקצה לעיריות העשירות. אין ממשלה שלא הבטיחה לעשות זאת, כולל הממשלות האחרונות, לכן ראש הממשלה, שר האוצר ושר הרווחה חייבים לתת גיבוי למהלך ולתמוך בחוק".
משרד הפנים חוק כנסת רשויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד