י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הותר לפרסום: כך פעל המחבל בחג השבועות

המחבל נעצר בעבר על רקע תקיפת יהודים - לאחר הפיגוע החליף בגדים והתגלח כדי שלא יזוהה במצלמות • הוא ביצע את הפיגוע ממספר מניעים, ביניהם סיסמאות גזעניות אליהן נחשף, ומעשי אלימות להם היה קורבן

צילום אילוסטרציה: עבד ראחם חטיב
צילום אילוסטרציה: עבד ראחם חטיב


הותר לפרסום: ג'ון קאקיש, בן 20, תושב העיר העתיקה, הוא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בליל חג השבועות בסימטאות העיר העתיקה בירושלים.

כשבועיים לאחר הפיגוע בו נדקרו שני תלמידי ישיבה חסידי ברסלב בסמוך לשער שכם, הותרו לפרסום פרטי הפיגוע, שבוצעו על ידי צעיר ערבי תושב העיר העתיקה, כפי שפוענחו ע"י ימ"ר ירושלים והשב"כ.

בליל החג, בעת שמאיר דוד זוסמן (18) ושמואל רביבו (16) היו בדרכם לתיקון ליל שבועות ותפילת וותיקין בכותל המערבי, בשעה 02:30 לפנות בוקר נצמד המחבל לקבוצת אברכים שהלכה ברחוב הבד לכיוון הכותל, שלף מכיסו סכין, דקר את השניים ונמלט מהמקום.

כוחות משטרת מרחב דוד ולוחמי משמר הגבול שהוזעקו למקום פתחו מיד בסריקות, במקביל לסריקת המצלמות שבוצעו ע"י שוטרי יחידת 'מבט 2000'. מפקד המשמרת ביחידת 'מבט 2000' זיהה בסרטונים את החשוד, דיווח והכווין את הכוחות עד מעצרו של החשוד בביתו.

חקירת האירוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשת"פ שירות הבטחון הכללי. פיגוע דקירה זה, מצטרף לשורה של פיגועים שבוצעו על ידי מפגעים בודדים בעיר ירושלים בשנה האחרונה, ומלמד על רמת האיום הגבוהה מפעילות מפגעים בודדים ובמיוחד כאלה שפעלו באלימות בעברם ועל הצורך בהרתעה אפקטיבית ומיצוי הדין עם כלל המעורבים בפיגועים מסוג זה.



בחקירתו סיפר כי ביצע את הפיגוע מתוך רצון לפגוע ביהודים. מהחקירה עולה כי החשוד נצפה במצלמות 'מבט 2000' כשהוא מתהלך ברחוב הבד הלוך וחזור במשך כמה דקות, משהבחין בקבוצת היהודים ההולכים לכיוון הכותל, נצמד אליהם, שלף את הסכין מכיסו, דקר שניים מהם ונמלט.

תוך כדי מנוסתו, זרק באחת הסמטאות את מעילו והסכין, אותה רכש יום קודם לכן באחד הדוכנים בשער שכם, וניסה לטשטש ראיות במטרה למנוע את מעצרו. לטענתו ידע כי באזור יש מצלמות ולכן החליף בגדים והתגלח כדי להקשות על השוטרים לאתרו.

כמו כן, בבדיקת עמוד הפייסבוק על שמו אותרו פוסטים אותם פרסם המעודדים עליית ערבים לירושלים, לשחרור הגדה וקריאה להתאחד כדי לשחרר את פלסטין וירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את מקצועיות השוטרים והחוקרים שהביאו למעצר ופענוח המהירים של פיגוע הדקירה.

"המקצועיות של שוטרי מב"ט 2000 הובילה לזיהוי ולמעצר מיידי של החשוד בפיגוע, דבר שסייע רבות לחקירה המקצועית והנחושה של חוקרי ימ"ר ירושלים".

מעצרו של החשוד הוארך ע"י בית משפט השלום בירושלים עד לכ"א סיון, עם הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום.

בתוך כך, בשבועות האחרונים התגבש הסדר טיעון בין פרקליטות מחוז ירושלים לבין מחבל בן 15 שדקר באמצעות מברג בחור ישיבה ואברך בשני מקרים שונים באיזור העיר העתיקה לפני כחצי שנה, זאת כאשר תחום הענישה על ניסיון לרצח הינו 20 שנה.
פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד