כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גזר דינו של צבי בר: חמש וחצי שנות מאסר

5 וחצי שנות מאסר נגזרו על צבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר שהורשע בקבלת שוחד

בר בבית המשפט היום. צילום: פלאש 90
בר בבית המשפט היום. צילום: פלאש 90


בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום חמש וחצי שנות מאסר בפועל לצבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר שהורשע בעבירות שוחד. עוד נגזר עליו, קנס בסך 1,500,000 ₪ או 18 חודשי מאסר תמורתו, אם הקנס לא ישולם עד 10.10.15.

השופט צבי גורפינקל אמר גזר הדין, כי "חלקו של צבי בר הוא המרכזי. "ראשית, הוא לוקח השוחד ודינו כפל העונש מזה של נותן השוחד. שנית, הוא מעורב בכל האירועים של קבלת השוחד וטובות ההנאה".

"עיקר החומרה היא בניצול מחפיר של מעמדו כראש עיר וכראש ועדה מקומית לתכנון ובניה לצורך הפקת רווחים כספיים" הוסיף השופט. "הגם שבכך לא פגע בטובת העיר. הנאשם התנהל בעיר כאדון באחוזתו וניצל את מעמדו הרם לצורך קבלת שוחד.

לגבי גזר הדין ציין השופט "לא התעלמתי מהעובדה שחרף קבלת השוחד לא הזיק הנאשם לעיר ופעולותיו לא גרמו להרעה במצב הבניה בה, ואלמלא השלמונים שקיבל היה מקום לראות בו ראש עיר שפועל רבות למען עירו ומקדם אותה למעמד עיר נבחרת ובכירה. למרות זאת, החומרה היתרה בפרשה היא עצם קבלת סכומי כסף גבוהים ביותר עבור פעולות שהנאשם היה אמור לבצע במסגרת תפקידו".

לפני שפירט את העונש, ציין השופט כי לאחר שיקול כל הנסיבות שפורטו, "אלמלא גילו המבוגר של הנאשם ובעיקר משום עברו המפואר ותרומתו הגדולה למדינה ולבטחון ישראל, היה עונש המאסר שנגזר עליו עומד על 7 שנות מאסר בפועל".

"אני גוזר עליו בגין כל פרטי האישום שבהם הורשע, עונשים שחלקם יהיו מצטברים וחלקם חופפים באופן שהעונש הכולל שמוטל על הנאשם הוא 5.5 שנות מאסר בפועל. עוד אני מטיל עליו שנתיים מאסר על תנאי, שלא יעבור תוך שלוש שנים, עבירה של קבלת שוחד וכן מטיל עליו קנס בסך 1,500,000 ₪ או 18 חודשי מאסר תמורתו".

באשר לחילוט, "הנאשם הפיק טובת הנאה בסכום של 1.9 מיליון ₪ ויש מקום לחלט כספים בגובה טובת ההנאה. יחד עם זאת, מאחר שמוטל על הנאשם גם קנס, הכוונה איננה להרוס את משפחתו של הנאשם מבחינה כלכלית, אלא לחלט סכום כזה שיהווה עונש, מצד אחד, אולם לא ימיט שואה כלכלית על הנאשם ומשפחתו".

"אני מורה לחלט סכום של 1,000,000 ₪ מתוך הכספים שנתפסו בחשבונות הבנק ובקופות התגמולים והקרנות השונות". יתרת הכספים שחולטו יוחזרו לצבי בר. כמו"כ בוטל העיקול שהוטל על בית מגוריו ברמת גן.

לאחר הקראת גזר דינו, אמר ראש העיר רמת גן לשעבר צבי בר, כי הוא דוחה בתוקף את הכרעת הדין וגזר הדין. "כל חיי שירתתי את המדינה והציבור, 25 שנה בעירייה 35 שנה בכוחות הביטחון, גם ביום הקשה הזה מצפוני נקי". עוד הוסיף "השנים האחרונות היו קשות מנשוא עבורי ועבור ילדיי. בכוונתי להמשיך להילחם ולערער לעליון".

חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן, שחשף את החשדות נגד בר כשהיה יו"ר האופוזיציה בעיריית רמת גן, הגיב בסיפוק על ההחלטה בראיון לגלי צה"ל: "מי שמכיר את פרטי כתב האישום ומי שבכלל יצא לו להכיר את ההתנהלות של צבי בר כראש עיר, יודע שהוא נתפס על מעט מהמעשים שלו".
צבי בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד