כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שבוע המבחן של לייבל'ה: הסיפורים שלא שמעתם

הקשר הסודי בין חובות 'יחד' לצ'ולנט של דרעי • מה זומם דוד חכם? • ומי הערבי שתפס את טוקר? • אל תחמיצו!

שבוע המבחן של לייבל'ה: הסיפורים שלא שמעתם


עוד ישמע
במבט לאחור, אין ספק שכובד המשקל ונקודת המבחן של לייבל'ה, התרחשה ביום שלישי האחרון: בעוד לייבל'ה נאלץ לשהות בנישואי אחותו, להתענג על צליליו של יהודה גלילי ולפגוש את הדוד והמדע ח"כ אורי מקלב, תיזזו שלוחיו החרוצים בין חתונת בעלזא, השקת תפריט הקיץ של 'סומסה' ומסיבת יומולדת מאוחרת ומתוכננת היטב לטאלנט החביב מנחם טוקר.

ופותחין בכבוד אכסניא תחילה, ואכן 'כבוד' שכזה כפי שקיבל הרבי ממחנובקא בחתונת בעלזא, מאחל לייבל'ה לכל אויביו. במבט ליטאי מזוגג היה נראה הרבי האורח כמראה השגריר הטורקי בואכה לשכתו של שר החוץ בדימוס איווט ליברמן. אבל למה לקלקל את החגיגה הגדולה עם פרטים קטנים?

בתובנה אחת מוכרח לייבל'ה לשתף את קוראיו המסורים: לאחר שהשתתף בשלוש החתונות הבעלזאיות שנערכו עד עתה לנכדים (החתונה הבאה תתקיים בעוד שנתיים) - שולמק'ה [להלן: הרב שלום רוקח] הנכד הגדול הוא "ממלא מקומו", והערשל'ה, החתן הנוכחי הרב אברהם שמואל צבי רוקח - הוא "ממשיך דרכו"...

כבר משעות הצהריים הגיע שלוחא דלייבל'ה כלייבל'ה גופו לקריה המעטירה בירושלים עיר הקודש, ונפנה היישר למשרדי קהל מחזיקי הדת – המחנה החרדי, שם מצא עבודה פוריה ומשגשגת בהכנת העיתון למכבש הדפוס. רגעים אחדים לפני ה'קבלת פנים' האגדית עוד עבדו התקשורתנים הבעלזאים במרץ רב, תוך כדי שהצלמים שאינם מאנ"ש ונציגי פלאש 90 זוכים לקבל תדרוך מדובר הבית, המחלק להם צמיד למעבר חופשי, ומזהיר "לא לצלם את הכלה". אזהרה שצוייצה בטוויטר וזכתה לתגובות נרחבות.

במשרד עצמו צפה לייבל'ה בעורך הראשי וביו"ר קהל מחזיקי הדת, מרדכי בריסק, מנחית הנחיות בקצב של מכונת יריה על העורך הגרפי ישראל דרילמן, בעיקר בכל הנוגע למיקומי הגראעמן השונים במגזין שצורף השבוע לבטאון הבית. אבל דרילמן לא צריך הוראות מהבוס, והוא שולט היטב בנבכי החסידות, עד שאת השם של החתן אברהם שמואל צבי הוא יודע לומר בעל פה.





במחשב סמוך תפס לייבל'ה את הדובר דלעיל יהושע (שיעלה) וינברגר, שידיו והגרביים הלבנות עמוסות עבודה, ולידו ניצב ועומד בנו "הממשיך" שעקב אחר האבא הגדול מבצע את שליחות "כבוד בית בעלזא" ולמד את המלאכה.





ומחוץ לחתונת בעלזא, צפה לייבל'ה בחתן הטרי ר' ישראל כהן שהגיע עם הספודיק לראשו והסכים לעמוד לתמונה יחד עם ידידיה מאיר ובנו. כידוע, האחרון ורעייתו סיון לא מפספסים חופה אחת בבעלזא. כמה מרגש.



בחוצות ירושלים
בבוקר יום רביעי, התעגלו עיניו העייפות של לייבל'ה בהפתעה, כשצפה בסגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, מתאושש במהרה משמחת בית בעלזא וצועד מעדנות ברחוב יהודה המכבי בירושלים, סמוך לבית המדרש ולמקווה של סקווירא.





ואילו הקולגה יענקל'ה בריאות ליצמן, תועד הערב מבקר אצל זאבי בנט במעדני זהב ברחוב מלאכי בירושלים, שם הצטייד כדבעי לקראת שבת. לייבל'ה משער שאם סגן שר במעמד של קונה בחנות, כנראה היא עומדת בכל התקנים הנדרשים.





לייבל'ה המשיך לשוטט בחוצות ירושלים, עד שהוזעק על ידי עוברי אורח שראו את הזמר יצחק מאיר [אח של...] שר עם מתי שרקי בגשר המיתרים בירושלים. מתברר שארגון עלה ערך צעדה ממעונות עלה ברחוב השקמה לעבר המיתרים, שם יצחק מאיר, מתי שרקי ומנחם טוקר שמחו את הצועדים. שאפו.





עוד בענייני מוזיקה: הזמר אבי מילר חיטט ביוטיוב להנאתו ומצא להיט על רבי נחמן, שהושר בחתונה על ידי קהל רב וליפא שמעלצר אחד. כדי להכיר אותו לקהל בארץ, נכנס מילר לאולפן עם שמואל יפת ונגן הקלרינט והמפיק דוד קליגר והקליט גירסא קופצנית משלו. אך דא עקא, לאחר שהשיר יצא, התברר שליפא שמעלצר עצמו עובד מזה זמן באופן אינטנסיבי על סינגל זהה. שמעלצר פנה למילר, שוויתר באבירות על השיר שלו (למרות שהוא קאוור הוגן, שבוצע לאחר שהשיר יצא בגירסת אולפן על ידי המלחין עצמו), וביקש מתחנות הרדיו שלא לשוב ולהשמיע את הביצוע. לייבל'ה מעריך.





מינוי חדש בלשכת הרב הראשי לישראל האשכנזי הגאון רבי דוד לאו: ישראל הנאו, אחיו של יצחק הנאו מנהל המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים, מונה לתפקיד ראש הלשכה. לייבל'ה משגר צרור ברכות וד"ש לפנחס.

יו"ר הוועדה למען השבת, יצחק גולדקנופף, נצפה ביום שישי האחרון בשעות הצהרים מפליג בשיחה חברתית עם ידיד, לאחר שסיים לקנות גרעינים ופיצוחים כראוי לשבת. המצלמה של לייבל'ה לא התאפקה.



פינה מוניציפאלית מורחבת, כולל מבזקים מהכנסת
ברכת יישוב טוב לסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, אשר נטש את שכונת מקור ברוך לטובת דירה במורדות בית וגן. אם שאלתם, העברת התכולה הסתיימה בהצלחה.

וסגן ראש עיריית ירושלים מהמפלגה האחות, ישראל קלרמן, נצפה ברכבו עם ערמת ניירות כשהוא משיב לפניות אזרחים. אל דאגה, קלרמן שמר על החוק ולא נגע בניירת במהלך הנהיגה.





עובדי אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים נעדרו ביום שני. לייבל'ה המופתע שמע שהעובדים הנמרצים יצאו ליום גיבוש בנאות קדומים.

ואפרופו עיריית ירושלים: דרעי ג'וניור נצפה השבוע מנסה להשליט סדר בספרא, והוא הגיע לטפל בענייניו אצל הפקידות בעירייה.





ומכיכר ספרא לגבעת רם: יעקב טסלר, מי שדובר בו נכבדות כמחליפו של מוזס, מתחיל כבר בהכשרת הקרקע לקראת הקדנציה הבאה, והוא נצפה מחוץ למזנון מנהל שיחות ערות ועוזר בכל ענייני הבריאות תחת הנהגת סגן השר ליצמן.





ואילו בוועדת הכספים, ירח טוקר שמדברר את הבוס שחידש ימיו בוועדת הכספים - מקפיד על קוד הלבוש היאה לדובר ראש הוועדה, והוא נצפה חנוט בחליפה.





ולאחר שלא אושר לו להשתמש בתואר יחצ"ן על ידי בני רבינוביץ', דובר הבית לשעבר, הוא נצפה בחדר הוועדה משוחח עם חבר הכנסת אחמד טיבי.





העיתונאי לשעבר וח"כ ומשלים מנין בהווה, שרון גל, נצפה בבית הכנסת של הכנסת חובש כיפה ונושא תפילה.





ובבני ברק: לאחר שבמדורים הקודמים תמהנו והתרענו על כך שזייברט בירך רק את ליצמן ופרוש על כניסתם לתפקיד, ימים ספורים לאחר מכן תוקנה ה'שגיאה מי יבין' וגפני זכה לברכה ביתד נאמן על חזרתו לכספים. אפרופו גפני, מודעה מיוחדת צדה את עינו של לייבל'ה ביתד נאמן מטעם מוסדות קוידינוב. האם גפני זונח את הספודיק? ימים וירח יגידו.





ומי שעוד הגיע לעיר התורה, הוא שר הדתות דוד אזולאי, שהסתופף במחיצתם של גדולי ישראל. לאחר מסע מפרך פקד אזולאי את מסעדת יואליס בגבעת שמואל, שם אכל מטעמים אשכנזים. לסיום שילם השר על הכל ולא הסכים בשום פנים ואופן לאכול און דה האוס. בין פגישה לפגישה, עלה אזולאי לקפה בבית בשיכון ה' של המלווה הצמוד והחבר הוותיק, הצלם החרדי שוקי לרר.



פינת התקשורת:
אוריה אלקיים, הלענייני של גלי צה"ל, נצפה בשישי בשוק מחנה יהודה מניח תפילין אצל חסידי חב"ד המסורים. לייבל'ה משער שארי יבין את הרמז וידאג לזוג כשר לאלקיים, תמיד אפשר לבקש עזרה מגרוזמן כשהוא יתעורר.





במהלך ראיון שערך הפוליטי של אתר הבית [שלפי השמועות השיל אחוז ניכר ממשקלו לאחרונה] עם היו"ר של ש"ס, הכלכלה, הנגב והגליל, ביקש שיף מהמכלוף שיעקוב אחריו בטוויטר. אולי דרעי התקשה למצוא את החשבון הפופולארי של הכתב הנמרץ, אבל 2,000 עוקבים מאושרים זוכים ליהנות ממבזקים על בסיס קבוע.





זוכרים שלייבל'ה חשף את ההתערבות של אנשי רדיו קול חי וקול ברמה עם כוכבי קו עיתונות על תוצאות הבחירות? ובכן, גם השבוע התכנסו להם מנכ"ל קול חי אבי רוזן ומנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי, יחד עם בצלאל קאהן, ינון פלח, איתי גדסי ועמי מימון, כמידי שבוע לישיבת הצ'ולנט המסורתית [ולפי ההשתייכות העדתית של רוב החבר'ה, נראה ללייבל'ה שאפשר לקרוא לזה סחנה], ועתה הגיע זמן הפירעון. שדר הרדיו עמי מימון, שנתן לאלי ישי 7 מנדטים, נאלץ לשלם את הארוחה. החברים התחשבו בחובות מפלגת יחד ושילמו חצי מהחשבון.





ואפרופו 'קול חי': החופשה התמימה שלקח כוכב הבוקר דוד חכם מ'מדברים אקטואליה', מסתבר שאינה תמימה בכלל. לייבל'ה חושף לראשונה כי הוצע לחכם להגיש תוכנית בוקר יומית באחד מערוצי הטלוויזיה, והשבוע נעשה כבר פיילוט ראשון... כך או כך, בימים הקרובים עשוי חכם להחליט האם הוא עוזב לצמיתות את החברותא של בוקר עם בצלאל.





משה שלזינגר, האיש וקשרי הלקוחות של מכבי, שישיא את בתו בחודש הקרוב, נצפה השבוע בשמחת השבע ברכות האחרון בחצר הקודש גור.





ובעולם הצלמים נרשמו השבוע תזוזות: הגדולה שבהן - שוקי לרר הגיע להיפרד מ"בנו" הקודם אהרן גרבר, שיצא לחודשיים לניו יורק. האבא לרר בירך את הבן יקיר שיזכה למצוא שידוך.





גם הצלם משה גולדשטיין נצפה בטרמינל 3 בדרך ללוות את מסע האדמו"ר מצאנז ולארה"ב, ועל הדרך לכסות חגיגות נוספות במנהטן.





איש משפחה ורבני חב"ד באירופה אליעזר שולמן, והעוזר הצמוד חיים רבינוביץ, התיישבו לסיבוב החלות המיוחדות של מאפיית מאמי'ס הירושלמית. לייבל'ה תיעד.





ולסיום, בכירים במערכת עיתון המודיע מספרים כי שקלו לערוך את "פורום המנהלים" השנה במתחם הארנה בבירה, אך בגלל אירוע המיסיון והמסתעף, הרעיון ירד מהפרק והפורום יתקיים בבנייני האומה כבכל שנה. לייבל'ה תוהה האם מנהלי קבוצות הווטסאפ יוזמנו, ומה יעלה בגורלם של מנהלי הקבוצות בדימוס מחסידויות ויז'ניץ וסאדיגורה שפרשו מהאפליקציה.

ובמסגרת הפינה השבועית של הסלבריטאי החדש שהצטלם עם מרדכי חסידים: בבר מצווה שנערכה לבנו של כוכב הכדורגל אבי נימני, נצפה הרב מרדכי חסידים עם הזמר אייל גולן והאמרגן בני פרץ. לייבל'ה לא בקי בנבכי המזרחית, אבל הוא סומך על הטעם של חסידים בכגון דא.



פינת המזל טובים:
ברכת מזל טוב להרב ישראל דנדרוביץ, מחשובי הרבנים בערד ועורך בממלכת התורה עוז והדר,
עורך ראשי של מכון הספרים 'נחלת צבי' ומגיד שיעור של קול הדף תלמוד ירושלמי, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה הערב בעיר ערד.

ואפרופו שיעורים בטלפון: ברכות להרב אברהם ישעיהו קובלסקי, מגדולי מגידי השיעורים של הדף היומי בקול הלשון, לרגל שמחת הולדת נכדו הבכור. השלום זכר והברית יתקיימו השבת במחיצת הרבי מנדבורנה. (גילוי נאות: לייבל'ה מאזין כמעט מידי יום לרב הנערץ).

בשמחת האירוסין לבה"ח יהודה חזן, איש אמונם של גדולי רבני ספרד ומכותבי אתר הבית, שהתקיימה ברביעי באולמי 'עטרת גיטל' בביתר עילית, השתתפו הגר"ד יוסף, הגר"ד טהרני דומ"ץ ביתר, הגר"מ בן אבו רבה של גילה, האדמו"ר מוולברוז', יו"ר התנועה הקדושה אריה דרעי, הרב יעקב ששון, אברמי קרויזר, צביקה כהן, צבי חקק, מיכאל מלכיאלי, אשר מדינה, יעקב בצלאל, גואל ועקנין, הרל"ש שאין להזכיר את שמו ועיתונאים. לייבל'ה לא חש בטוב ונבצר ממנו להגיע ומכאן הוא משגר לחזן ברכות וגם תזכורת דחופה...





הערב הופיעו בב"ב גדולי הזמר החסידי בחתונת המעבד שניאור רוזנבלום, בנו של ר' משה מרדכי (מונה) רוזנבלום, שנערכה באולמי היכלי מלכות כשעל החלק המוזיקלי הופקד המאסטרו חורך הבמות יהודה גלילי ותזמורתו המורחבת [כשלייבל'ה מבטיח לפרגן זה מגיע פעמיים], על השירה הזמר והאנרגיות הופקד יוני ברגר, לצידם של זמרים אורחים נוספים מגדולי הזמר החסידי. את טקס החופה ליוותה התזמורת עם ר' משה וינטרוב ומקהלת "נרננה". לייבל'ה מאחל בית נאמן.

וברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידנו העיתונאי נתן משי, שדרן ומנחה מועצת 'קו הסקופים', לרגל שמחת אירוסיו הערב בשעה טובה ומוצלחת עם הכלה ממשפחת שבת בבני ברק. יהיה רצון שיעלה הזיווג יפה כמו שלייבל'ה רמז בשסוע שעבר.

מזל טוב גם לצלם הבית החביב קובי הר צבי, שלאחר שורה ארוכה של אחייניות זכה בשעה טובה ומוצלחת לחגוג את היותו דוד לשני אחיינים. לייבל'ה הבריז לשמחת הברית אבל הוא שמע שהיה בסדר אפילו שקובי לא צילם.

‏וברכת מזל טוב למשב"ק הרבי מסערט ויז'ניץ, הרב ישראל קאהן, לרגל שמחת הבר מצווה לבניו התאומים.



פינת החידות:
בין שלל המעברים בין תחנות הרדיו, נשכח מעבר אחד חשוב ומסקרן.
רמז 1: ישורון תורג'מן נושא קולו ברמה.
רמז 2: הדוברת ממש מבקשת שלא לפרסם עדיין...

בין הפותרים נכונה תוגרל מנת צ'ולנט בצוותא עם מנהלי תחנות הרדיו.
לייבלה רכילות סלבריטאים בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד