י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ביוזמת האם: רבה של ירושלים הגיע להשבעה

רבה של ירושלים הגר"א שטרן השתתף אמש בהשבעת חייליו של קצין גבעתי שהותקף • היוזמת - אם הקצין

צילום: שמעון אוחיון
צילום: שמעון אוחיון


חייליו של קצין גבעתי שהותקף לפני כחודש בעת שהגיע לבקר את חייליו בשכונת מאה שערים הושבעו אמש ברחבת הכותל המערבי בירושלים.

בימים האחרונים הבינה אמו של הקצין שהותקף כי יתקיים טקס השבעה לחייליו. לאחר התייעצות עם בנה הקצין החליטה האם לערוך לחיילים סעודה חגיגית באחד האולמות הסמוכים לכותל המערבי וביקשה להזמין גם את רבה של ירושלים הרב אריה שטרן שהפך בחודשים האחרונים למעין 'הרב של החיילים'.

ההיכרות עם רבה של העיר החלה לפני כחודש, אז זימן הרב את הקצין ורעייתו לשיחת חיזוק בעקבות המתקפה שחווה בשכונת מאה שערים על מנת לחזק אותו. מיד לאחר הזמנת הרב שלשום, הודיע רבה של ירושלים כי הוא מבטל דברים קודמים שנקבעו לו במטרה להגיע לאירוע.

שעות ספורות לפני ההשבעה הגיע הרב שטרן וערך שיחה עם החיילים במהלכה דיבר על חשיבות הגיוס של החיילים. "הגיוס שלכם הוא הרבה יותר גדול מאשר של חיילים אחרים שזוכים לתמיכה משפחתית. המעשה שלכם הוא הקרבה כפולה למען עם ישראל כי מלבד ההקרבה בצבא עצמו, אתם גם נושאים בקושי הרגשי של הניתוק מהמשפחה".

במהלך דבריו ציטט הרב שטרן מהמקורות את מאמר חז"ל 'אל תפרוש מהציבור' והסביר כי הלל הזקן הסביר כי לא מדובר על אי קיום ההלכה אלא על פרישה מהציבור. "כל מי שפרש מהציבור נאמר שאין לו חלק לעולם הבא ומי שכן משתתף, חלקו גדול. הצבא שאתם נוטלים בו חלק הוא דבר שעם ישראל זוכה בו אחרי דורות רבים".

בסיום השיחה הזמין הרב שטרן את החיילים לארוחת שבת בביתו ואמר כי להם כי ביתו פתוח עבורם מתי שיחפצו.

צילום: שמעון אוחיון






הרב שטרן חיילים ארוחה ביקור ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד