י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גולן טלקום עתרה לבג"ץ על רקע ההסדר מול שירותי התוכן

טוענת כי משרד התקשורת מאפשר ליצרני תוכן סלולרי להתעשר על חשבונה, משום שלא תיקן את תעריפי הקישוריות כך שעבור שירותי תוכן תעריף הקישוריות יהיה כמו לרשת נייחת ולא כמו לרשת סלולרית

.
.





חברת גולן טלקום עתרה לבג"ץ כנגד משרד התקשורת ושורה של מפעילי תוכן, ומבקשת צו על-תנאי, וזאת בעקבות הוראת המשרד הקובעת כי החברה נדרשת לשלם עבור שירותי תוכן, תעריפי קישוריות בגובה הקישוריות הסלולרית - בעוד שבפועל שירותי התוכן מסופקים כשירות נייח, ורק המספר הוא סלולרי. אם יעד השיחה הוא יעד נייח, מדוע המשרד לא קובע כי תעריף הקישוריות יהיה בהתאם ליעד נייח - תוהה החברה.

שירותי התוכן הפכו להיות אבן-מחלוקת בין גולן טלקום לבין מפעילים רבים, וזאת מפני שחברות תוכן משתמשות במספר סלולרי של גולן ומספקות שירותי תוכן דרך הרשת שלה, תוך שהם מנצלים את חבילות הכול כלול.

עניינה של העתירה הוא בהחלטה על גובה תשלום דמי קישור גומלין אשר גולן טלקום נדרשת לשלם בעבור שיחות ליעדים נייחים המספקים שירותי תוכן ומידע קולי אותם מארחים מפעילים סלולריים.

בעתירה נטען כי בעוד שאין כל חולק גם לשיטתו העקבית של משרד התקשורת כי השיחות אל אותם היעדים המספקים שירותי פרימיום הן שיחות ליעדים נייחים, מוצאת את עצמה גולן טלקום במצב אבסורדי לחלוטין, בו היא נדרשת על-ידי משרד התקשורת להעביר תשלום דמי קישור גומלין בעבור אותן השיחות בגובה התשלום הנדרש עבור שיחות ניידות - תשלום הגבוה פי שישה.

נקבע כי דמי קישור גומלין שנדרש מפעיל המוצא לשלם למפעיל מארח בגין דקת שיחה לרשת נייחת יעמדו על כאגורה אחת בלבד, בעוד שדמי קישור גומלין שיידרש מפעיל המוצא לשלם למפעיל מארח בגין דקת שיחה לרשת ניידת יעמדו על כ-6 אגורות. הסיבה לפער היא הפרשי עלויות ההקמה של שתי הרשתות השונות. עלות ההקמה של רשת ניידת יקרה יותר.

העתירה באה על רקע העובדה שהאסדרה שקבע משרד התקשורת בדצמבר 2014, ולא מומשה עדיין, מאפשרת לחברות תוכן לגבות מלקוחות תעריפי קישור גומלין של רשת ניידת, בעוד שאין חולק על כך ששירותי התוכן המסופקים מתבצעים מרשת נייחת או משרת נייח, והדבר גורם לגולן נזקים כבדים במיליוני שקלים. עד שתמומש האסדרה, המשרד קבע כי המצב הנוהג היום יימשך, ולכן החליטה גולן טלקום לעתור לבג"ץ.
דמי קישורית משרד התקשורת תוכן סלולרי בג גולן טלקום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד