כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ישראל נערכת: כיפת ברזל חוזרת לדרום

בעקבות חידוש ירי הרקטות: נפרסו מחדש 2 סוללות כיפת ברזל באשדוד ובנתיבות בדרום הארץ

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


בעקבות שיגורי הרקטות בשבוע האחרון ובשבוע שקדם לו, הוחלט במערכת הביטחון שלא לקחת סיכונים, ובמהלך סוף השבוע נפרסו מחדש שני סוללות כיפת ברזל באשדוד ובנתיבות.

כזכור, ברביעי האחרון לקראת חצות זוהתה במערכות שיגור של רקטות מרצועת עזה, בעקבותן הופעלו אזעקות באשדוד, נתיבות, אשקלון ועוטף עזה. שני רקטות אותרו בשטחים פתוחים בשדות נגב, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ארגון סלפי הקשור לדאעש, "פלוגת השייח' עמר אל-חדיד", קיבל עליו את האחריות על הירי וטען כי זו נקמה על רצח של אחד מחבריהם בידי חמאס.


איתור אחת הרקטות הלילה. צילום: בטחון שדות נגב

"בימים האחרונים היו עימותים בין חמאס לבין גורמים סלאפים ברצועה" אמר גורם בכיר בצה"ל לאחר הירי. "חמאס ניסה לעצור גורם טרור סלאפי שהתבצר בביתו, ונהרג במהלך ניסיון המעצר. מצאו אצלו אמצעי לחימה שכללו, בין היתר, מטול RPG, מטענים ועוד. ייתכן שזו הסיבה לירי, נקמה סלאפית בחמאס, זה עדיין לא ברור אבל אנחנו בודקים את זה עכשיו. בכל מקרה" אומר הבכיר, "חמאס מבחינתנו אחראי למתרחש ברצועה ומהרצועה".

שר הביטחון משה יעלון בבוקר למחרת הירי כי "גם אם היורים לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה, ולא נסבול ניסיונות פגיעה באזרחינו. אני מציע לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי הטרור הזה. הלילה הגיב צה"ל בתקיפות על הירי. אם נידרש לכך נכה בעוצמה חזקה עוד יותר, והקיץ שעבר הוכיח זאת".
כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד