י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

יהודי הותקף בעיר העתיקה • סיכום השבת

יהודי הותקף באזור אנטוניה בעיר העתיקה • סקאד נורה לסעודיה • פיצוץ בטורקיה • 'בחדרי חרדים' עם סיכום אירועי השבת

צילום:עבד ראחם חטיב, פלאש90
צילום:עבד ראחם חטיב, פלאש90


בליל שבת החליקה וטבעה פעוטה כבת 3 בבור שפכים באולם אירועים באחד הכפרים ברמת הגולן. הוא פונתה לבית החולים זיו בצפת, לאחר שבלעה רעלים מסוכנים ומצבה מוגדר קשה מאוד.

בוריס פוטפוב בן 59, נמצא בליל שבת מגולגל בתוך שטיח ברחוב קהילת ניו יורק בדרום תל אביב עם סימני אלימות. ילד שרכב על אופניים והבחין באדם חשוד גורר את השטיח לשיחים הזעיק את השוטרים. משטרת תל אביב פתחה בחקירה, בחשד לרצח.

צעיר בן 27 נפצע בינוני בבוקר שבת, לאחר שנגע בתחתיתו של עמוד חשמל ברחוב זבולון בקריית אתא. הוא פונה ע"י מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מכוויות.

סמוך ליציאת השבת, באנטוניה בעיר העתיקה בירושלים, הותקף יהודי שעבר במקום, ולא נפגע. לעבר צוות מג"ב שהגיע לטפל באירוע הושלכו אבנים, שוטר נפגע קל בידו מאבן ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. נעצר חשוד ערבי שהועבר לחקירה במרחב דוד.

חדשות חוץ
סוכנויות האו"ם בישראל וברשות הפלסטינית דיווחו על "מספר רב ומדאיג" של ילדים שנהרגו ונפצעו ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן, אך לא הסכימו ביניהן אם יש להמליץ להכניס את ישראל לרשימת המדינות המפרות זכויות ילדים. כך עולה מדו"ח של האו"ם שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. הדו"ח היה אמור להישלח לשליחת האו"ם לענייני ילדים באזורי מלחמה, בכדי שתגבש המלצה בנושא. גורמים דיפלומטיים מסרו כי גרסה סופית של הדו"ח תישלח כבר בשבוע הבא למזכ"ל הארגון באן קי מון, שיקבע אם ישראל תיכנס לרשימה העוינת או לא. עוד נמסר כי נטייתו של באן היא שלא להכניס את ישראל לרשימה זו.

איראן לא תאפשר גישת פקחי או"ם למתקניה הצבאיים, גם אם זו תיעשה באופן מוגבל ומצומצם. כך הודיע סגן מפקד משמרות המהפכה מסעוד ג'זאירי. "מדובר באחת הסוגיות המרכזיות שעומדות בלב המחלוקת בשיחות עם המעצמות", אמר ג'זאירי.

משטרת קפריסין עצרה אזרח לבנוני בן 62 בחשד שהחזיק חמישה טונות של דשן כימי, שעשוי לשמש להכנת פצצות. בחודש שעבר נעצר במקום צעיר בן 26 ממוצא קנדי-לבנוני בחשד דומה ולפי הדיווחים בקפריסין טענו שהוא קשור לארגון חיזבאללה. המשטרה מאמינה שהחשוד הבריח את החומרים בתוך קופסאות קרח שנשלחו לאי כחלק מ"חבילות סיוע". ברשויות בוחנים כעת אם יש קשר בין שני החשודים שנעצרו לארגון חיזבאללה.

הודו ובנגדלש חתמו על הסכם שבמסגרתו תעביר הודו 111 מובלעות בקרבת הגבול לבנגלדש בתמורה ל-51 מובלעות מבנגלדש שיסופחו להודו. זאת במטרה לסיים מחלוקת בין שתי המדינות שנמשכת מ-1974.

צבא ארצות הברית וכוחות הקואליציה הבינלאומית ערכו 15 תקיפות אוויריות בעיראק נגד יעדי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וארבע תקיפות נוספות נגד הארגון בסוריה ביממה האחרונה. כך נמסר מצבא ארה"ב.

חיל האוויר הסעודי דיווח בליל שבת כי יירט טיל סקאד ששיגרו המורדים החות'ים מתימן לעבר העיר ח'מיס מושייט בסעודיה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הסעודית. "ב-2:45 לפנות בוקר המורדים החות'ים והנשיא המודח עלי עבדאללה סאלח שיגרו טיל סקאד לכיוון ח'מיס מושייט והשבח לאל, חיל האוויר הסעודי עצר אותו עם טיל פטריוט", צוטטה הנהגת הקואליציה הערבית בסוכנות הידיעות הסעודית.

בית משפט לערעורים במצרים ביטל את ההחלטה להכליל את חמאס ברשימת ארגוני הטרור במדינה. בחמאס כמובן בירכו על ההחלטה ומסרו כי "להחלטה הזאת תהיה ללא ספק השפעה חיובית על היחסים בין חמאס לקהיר".

גופותיהם של 11 מטפסי הרים נמצאו בהר קינבאלו שבאי בורנאו במלזיה, יום לאחר רעש אדמה בעוצמה 6 שהוביל למפולות. שמונה עדיין נעדרים. 137 מטפסי הרים, בהם תיירים, היו תקועים בהר במשך כמה שעות אך לבסוף התפנו בבטחה מהמקום.

בתו בת ה-11 של דייגו מורה - גורם ביטחוני בכיר בקולומביה נחטפה ביום חמישי בעיר הצפונית קוקוטה, שעל הגבול עם ונצואלה. הרשויות במדינה פרסמו הודעה לפיה 40 אלף דולר יוענקו למי שיסייע במציאת הילדה. על פי הודעת המשטרה, החוטפים טרם יצרו קשר עם המשפחה.

בפיצוץ בצעדת המפלגה הכורדית בעיר דיארבקיר שבדרום-מזרח טורקיה, נהרגו שני בני אדם ולמעלה מ-100 בני אדם נפצעו בתקרית, שאירעה יומיים בלבד לפני הבחירות הכלליות במדינה. ראש הממשלה אחמט דבוטאולו אמר כי לא ברור אם מדובר בפיגוע או תאונה. שר האנרגיה הטורקי אמר בראיון לרשת CNN שלא מדובר בפיצוץ שאירע בעקבות קצר חשמלי.

הסיכום בשיתוף מוקד זק"א וקבוצת העיתונאים רוטרניק
טרור סעודיה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד