כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רקטה התפוצצה באזור חוף אשקלון

רקטה נורתה מצפון הרצועה והתפוצצה בשטח פתוח באזור חוף אשקלון • ארגון הקשור לדאע"ש נטל אחריות על הירי • ראש עיריית אשקלון: "כבר לא מדובר בירי בודד אלא בהפרה בוטה של הפסקת האש"

צילום: יורג נומבינסקי, פלאש90
צילום: יורג נומבינסקי, פלאש90


אשקלון חוזרת לשיגרת טפטופי הירי: אזעקות צבע אדום הופעלו הערב (מוצ"ש), בעיר ובסביבתה, לאחר זיהוי של רקטה המשוגרת מאיזור בית חנון.

מערכות כיפת הברזל שהוצבו ביום חמישי מחדש באשדוד ונתיבות לא הופעלו, והרקטה ששוגרה התפוצצה בשטח פתוח באיזור חוף אשקלון.

ארגון סלפי קיצוני איים מוקדם יותר הערב, כי הם ימשיכו בירי, אם חמאס לא ישחרר אסירים. כזכור, ברביעי האחרון לקראת חצות זוהתה במערכות שיגור של רקטות מרצועת עזה, בעקבותן הופעלו אזעקות באשדוד, נתיבות, אשקלון ועוטף עזה. שתי רקטות אותרו בשטחים פתוחים בשדות נגב, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ארגון סלפי הקשור לדאעש, "פלוגת השייח' עמר אל-חדיד", קיבל עליו את האחריות על הירי וטען כי זו נקמה על רצח של אחד מחבריהם בידי חמאס. צה"ל הגיב לאחר מספר שעות ותקף יעדי טרור של חמאס. "גם אם היורים לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה, ולא נסבול ניסיונות פגיעה באזרחינו" אמר שר הביטחון משה יעלון בבוקר למחרת הירי. "אני מציע לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי הטרור הזה. הלילה הגיב צה"ל בתקיפות על הירי. אם נידרש לכך נכה בעוצמה חזקה עוד יותר, והקיץ שעבר הוכיח זאת".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון הגיב: "לא נסכים להיות בני ערובה של שום גורם מעבר לגדר. אני סומך על צה"ל שידע לאתר את הטרורסטים ומצפה מהדרג המדיני להחזיר את השקט למרחב".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני אמר: "הגיע רגע האמת של ממשלת ישראל. כבר לא מדובר בטעות או בירי בודד אלא בהפרה בוטה של הפסקת האש. השקט שחשבנו שישרור באזורנו לאחר 'צוק איתן' התפוגג מהר ממה שציפינו ואסור לנו להסכים למציאות שכזו. זה הרגע לשנות אותה. עם זאת, אני סומך על הממשלה והעומד בראשה, שיקחו את ההחלטות הנכונות בימים הקרובים".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיב: "אסור להתרגל. אין כזה דבר טפטוף ואין ״ארגונים סוררים״ - יש רק משמעות אחת לירי של כל רקטה: אזרחים ישראלים, ילדים, נשים וגברים שאינם יכולים לנהל חיים נורמאליים. אסור להתרגל לזה מחדש כי להתרגל לזה אומר להסכים לזה, ומדינה שאזרחיה חשובים לה - לא יכולה להסכים לזה. אסור להתרגל".


צילום: בטחון שדות נגב
אזעקה דרום לכיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד