כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אגד תעבורה שובתים: שיבושים באלעד

עובדי אגד תעבורה ישביתו היום ומחר את שירותי התחבורה הציבורית • באלעד יפעל השירות באופן חלקי

אגד תעבורה שובתים: שיבושים באלעד
קובי הר צבי


ועד העובדים של "אגד תעבורה", ישבית את סניפי החברה. בין הערים שבהן לא יפעלו אוטובוסים: אשדוד, אלעד, נתניה, אשקלון וכל קווי התחבורה בצפון הנגב ובעוטף ירושלים.

מהוועד נמסר כי השביתה יוצאת לפועל משום שלאחר שישה חודשים של משא ומתן על החלת הסכם קיבוצי, הנהלת החברה מסרבת להגיע להסכמות עם העובדים. לפי העובדים, שמאוגדים תחת ארגון "כוח לעובדים", יו"ר ועד העובדים, איציק קשקש אמר היום כי "הנהגים דורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיסה ותתחייב להעניק תוספות נלוות מינימאליות לנהגים.

מנכ"ל "אגד תעבורה", מר גדעון מזרחי, אמר: "הלכנו דרך ארוכה למען העובדים והנחנו על השולחן הצעות מאוד נדיבות. הגיע הזמן שהוועד יחליט האם הוא רוצה לשפר את תנאי העובדים או לפגוע בחברה. אם הוועד לא ייסוג מכוונתו להשבית את השירות ולפגוע בנוסעים, תשמור הנהלת החברה לעצמה את הזכות לחזור בה מההצעות אשר הציגה במשא ומתן עם נציגות העובדים. אם כוונת הוועד לפעול למען העובדים עליו להפנים שעכשיו תורו לגלות בגרות ובשלות, ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי שיימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים".

בעוד איומי ההשבתה של וועד העובדים יוצאים לתקשורת, החלו בעיריית אלעד לפעול לצמצום הפגיעה בנוסעים, בפגישה שנערכה בין ראש העיר אלעד ישראל פרוש וממלא מקומו - מחזיק תיק התחבורה שמואל גרוסברד, סוכם כי יש לפעול בכל האמצעים לצמצם את הפגיעה בנוסעים, זאת בעיקר בשל ייחודיותה של העיר אלעד, בכך שבניגוד לערים אחרות, אין בה תחנת רכבת או מוניות שרות וכד', וכן כמעט כל התחבורה מופעלת ע"י "אגד תעבורה". נוצר מצב כי במקרה של שביתה מוחלטת, לא תהיה כל אפשרות לעשרות אלפי הנוסעים לצאת מהעיר או להגיע אליה בימי השביתה. אמרו.

בהדברות עם הוועד הוחלט על מתווה שיאפשר להסיע את הנוסעים למקומות בהם יש להם אפשרות לקווי המשך ליעדים נוספים, כמו גם על קיצור המסלול בבני ברק, בכדי לאפשר לאוטובוסים ולנהגים שכן עובדים לבצע יותר נסיעות בפחות זמן. כשמ"מ וסגן ראש העיר מדווח למשרד התחבורה על הסיכומים.

לפי הסיכום קו 79 יעבוד כרגיל, עם תגבורים כפי האפשר, כשהפיזור בפ"ת יסתיים בחלק מהקווים ברח' שטמפפר. קו 280 מאלעד יסיים את הפיזור ברח' עזרא, כשמבני ברק לאלעד, עד השעה 12:00 הקו יעבוד כרגיל ומשעה 12:00 תהיה תחנת המוצא, ברח' עזרא, ע"י מוניות דקר. קוים 180 מבני ברק ו-179 מפ"ת יעבדו רק עד השעה 8:00 בבוקר ובכוון ההפוך לא יפעלו כלל, ואילו קו 4 הפנימי יעבוד כרגיל וכל יתר הקווים לא יפעלו.

ההיגיון שמאחור תכנית זו, מסביר מ"מ ראש העיר שמואל גרוסברד, הוא לתת אפשרות לאנשים לצאת מהעיר ולהגיע אליה, בקווים קצרים ככל האפשר, בכדי לאפשר לכמות החלקית של הנהגים שאינם שובתים, לבצע כמה שיותר נסיעות, כשקווים אלו יביאו את הנוסעים למקומות בהם יש תחבורה זמינה לכל היעדים הרגילים הפועלים באלעד ומושבתים בשל השביתה.

ב"אגד תעבורה" גם אומרים, שבמידה ותהיה אפשרות להרחיב את השירות מעבר לכך, כמובן שהוא יורחב, כשעדכונים יינתנו במהלך היום במוקד המידע של החברה 3133*.
אגד תעבורה אלעד שביתה ראש העיר שמואל גרוסברד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד