ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בתגובה לירי הרקטה אמש: צה"ל תקף תשתית טרור בעזה

אמש נורתה רקטה מאזור רצועת עזה ונחתה בשטח פתוח באזור אשקלון, בצה"ל מיהרו להגיב וכבר במהלך הלילה תקף צה"ל מטרה ברצועה • בנוסף הורה שר הביטחון יעלון על סגירת המעברים • צה"ל: "האחריות מוטלת על חמאס"

רקטה, צילום: פלאש90
רקטה, צילום: פלאש90


ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') לירי הרקטה מעזה אמש ואמר: "ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי מרצועת עזה לשטחנו. לא שמעתי שום גורם בקהילה הבינלאומית מגנה את הירי והאו"ם לא פצה פה. מעניין אם השתיקה תימשך גם כשנפעיל את זכותנו להגן על עצמנו".

בתוך כך, ‏חלקי הרקטה ששוגרה אמש אותרו בשדה חמניות בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון. במהלך הלילה תקף צה"ל תשתית טרור בצפון רצועת עזה באמצעות כלי-טיס של חיל-האוויר. הירי בוצע בתגובה לירי הרקטה שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר אמש.

כמו כן, בעקבות ירי הרקטות בימים האחרונים, הורה שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, על סגירת מעבר ארז ומעבר כרם שלום למעט מקרים הומאניטאריים בלבד.

מצה"ל נמסר כי "ההחלטה על פתיחת המעברים תתקבל על-פי הערכת מצב ועל-פי שיקולים ביטחוניים". בנוסף נמסר מצה"ל כי למרות שנראה שהיורים הם ארגון סלפי קיצוני שלא שייך לחמאס, "ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".

כזכור, אזעקות צבע אדום הופעלו אמש בעיר אשקלון ובסביבתה, לאחר זיהוי של רקטה המשוגרת מאיזור בית חנון. מערכות כיפת הברזל שהוצבו ביום חמישי מחדש באשדוד ונתיבות לא הופעלו, והרקטה ששוגרה התפוצצה בשטח פתוח באיזור חוף אשקלון.

ארגון סלפי הקשור לדאעש, "פלוגת השייח' עמר אל-חדיד", קיבל עליו את האחריות על הירי וטען כי זו נקמה על רצח של אחד מחבריהם בידי חמאס.


איתור רקטות שנורו לפני כשבועיים. צילום: בטחון שדות נגב
רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד