י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ביהמ"ש אסר פרסום פרטי מנכ"לית פייסבוק ישראל

בית המשפט הכריע כי אסור לפרסם את פרטי הזיהוי של המנכ"לית, וכי פייסבוק מספקת מענה ראוי לגולשים

ביהמ"ש אסר פרסום פרטי מנכ"לית פייסבוק ישראל


החלטה מעניינת סיפק היום (א) בית המשפט המחוזי בתל אביב, כשאסר לפרסם את פרטיה של מנכ"ל פייסבוק בשוק הישראלי, עדי סופר תאני, אשר מתוקף תפקידה מנהלת את הפעילות העסקית. לפייסבוק ישראל זרוע נוספת העוסקת בפיתוח, ובראשה מנכ"ל אחר. המשיב הוא עו"ד המנהל הליכים משפטיים כנגד פייסבוק.

לטענת עו"ד גיא אופיר, יצירת קשר באמצעות הכלים המקוונים עם פייסבוק אינה נותנת מענה ראוי להסרת תכנים פוגעניים מהרשת. כמו כן, הוא ביקש לפרסם כאמצעי לחץ להשגת מטרה של מחאה ציבורית, את פרטיה האישיים של מנכ"לית פייסבוק ישראל.

"פייסבוק ישראל אינה אחראית על ניהול הרשת, ועל אכיפת המדיניות של חברת פייסבוק הגלובאלית", כתב השופט. "על הסרת תכנים פוגעניים אחראית פייסבוק אירלנד, וניתן ליצור עמה קשר באמצעות כלים מקוונים לאורך כל שעות היממה והמענה ניתן בשפות רבות".

עו"ד גיא אופיר הלין שיצירת קשר באמצעות הכלים המקוונים אינה נותנת מענה ראוי להסרת תכנים פוגעניים מהרשת, ועל פייסבוק הגלובאלית לפרסם טלפון, פקס ו/או אימייל בישראל כדי לסייע לנפגעי הרשת הישראליים בהסרת תכנים פוגעניים. במסגרת מחאה ציבורית, ביקש לפרסם את פרטי יצירת קשר עם מנכ"לית פייסבוק ישראל, כאמצעי לחץ להשגת המטרה.

"לא ניתן להכשיר מחאה ציבורית, צודקת ככל שתהיה, באמצעות פגיעה קשה בפרטיותה של המבקשת ובני משפחתה", כתב השופט. באשר לתביעה, ציין השופט יהשוע גייפמן, כי לא ניתן לקבוע שזו נעדרת סיכוי.

ניתן צו האוסר על אופיר לפרסם בציבור את הפרטים הבאים של המנכ"לית פייסבוק ישראל: מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, מספר טלפון ביתי, מספר טלפון סלולרי, ופרטי WhatsApp, עד למתן פסק דין בתובענה.

בשלב זה פסק בית המשפט כי עו"ד גיא אופיר ישלם לעדי סופר תאני הוצאות משפט ושכר טירחת עו"ד בסך כולל של 40,000 ש"ח.
גולשים פייסבוק מנהלת פרטים פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד