י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מקיים הסכמים: כחלון יסבסד הקייטנות

מחיקת "מורשת לפיד": "בהתאם למחויבות בהסכם הקואליציוני יפעל כחלון להקצאת תקציב לקייטנות במגזר החרדי"

צילום: הדס פרוש פלאש 90
צילום: הדס פרוש פלאש 90


האוצר יסבסד קייטנות בזרם החינוך העצמאי החרדי במהלך הקיץ בהיקף עשרות מיליוני שקלים. ל"גלובס" נודע כי הבטחה ברוח זו הועברה לאחרונה על-ידי שר האוצר משה כחלון למפלגת יהדות התורה ולסגן שר החינוך מטעמה, הח"כ מאיר פרוש. בשלב זה לא ברור האם הסבסוד יהיה במלוא ההיקף שדרשו הפוליטיקאים החרדים, 50 מיליון שקל, או בסכום נמוך יותר.

תקצוב הקייטנות החרדיות נעשה כחריג משום שהמדינה פועלת כיום על-בסיס תקציב זמני, עד לאישור תקציב קבוע בממשלה. בשל היעדר תקציב קבוע' בוטלה הכוונה להרחיב את פרויקט סבסוד הקייטנות לכיתות ג' ו-ד' במערכת החינוך הציבורית ובוטלה תכנית נוספת בהייתה מיועדת לתלמידים בכיתות ג' עד ה' ביישובים בעלי מעמד סוציו-אקונומי נמוך.

על-מנת לאשר את התקצוב המיוחד לחרדים יהיה ככל הנראה צורך באישור העברת התקציב בוועדות החריגים של החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו, אחרת ההחלטה תהיה חשופה לעתירה לבג"ץ. בהיעדר תקציב מאושר אוסר החוק על המדינה להקצות תקציבים למטרות שלא נכללו בתקציב המדינה 2014, אלא דרך ועדות החריגים.

תביעות החרדים נשענות על ההסכמים הקואליציוניים שבהם הובטח למפלגות החרדיות כי תבוטל האפליה בתחום זה בין החינוך העצמאי והחינוך הציבורי. מדובר בהישג נוסף לחרדים במחיקת "מורשת לפיד". כזכור מימון הקייטנות בקיץ נעשה במסגרת תכנית "בתי הספר של החופש הגדול" שיזם שר החינוך הקודם הרב שי פירון ממפלגת יש עתיד של יאיר לפיד. התכנית הציעה בשלב ראשון סבסוד הקייטנות להורים לילדי כיתות א' ו-ב' וחלק מכיתות ג', כשהכוונה הייתה להרחיב את התכנית בהדרגה לכל כיתות בית הספר היסודי.

לפי התכנית, נעשתה פעילות לילדים בבתי הספר בין השעות 8:00-13:00 במימון המדינה, מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס, כששיעור ההשתתפות של ההורים נע בין 0 ל-450 שקל בהתאם לאשכול הסוציו-אקונומי שאליו משתייכת הרשות שבה מתגוררים הילדים. ברשויות באשכולות 1-4 ההורים לא השתתפו במימון התכנית, ברשויות באשכולות 5-7 ההורים שילמו 300 שקל וברשויות באשכולות 8-10 התבקשו ההורים לשלם 450 שקלים לכל ילד.

התכנית שנחשבה להצלחה בולטת של פירון עלתה למדינה כ-200 מיליון שקל, אך עוררה זעם רב בחוגים חרדיים, שלא קיבלו סבסוד מלא לקייטנות בזרם החינוך העצמאי הבלתי מוכר. בהנחיית פירון נקבע כי מהתקציבים יוכלו להינות מוסדות חינוך מכל הזרמים השייכים למערכת החינוך הציבורית. הפוליטקאים החרדים שזעמו על-כך שהמימון לא הוענק לחינוך העצמאי התורני איימו בעתירה לבג"צ והתלוננו על פירון בפני נציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, שפתח בבדיקת הנושא. במשרד החינוך טענו בתגובה כי לשר החינוך יש סמכות לתת עדיפות לחינוך הציבורי.

ממשרד האוצר נמסר היום ל"גלובס" כי "בהתאם למחויבות בהסכם הקואליציוני החליט שר האוצר לפעול להקצאת תקציב לקייטנות במגזר החרדי, בכפוף לכל דין".
כחלון הסכם חרדים קייטנות מימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד