י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שליח חב"ד באיסטנבול: "מקווים שהשלטון החדש יהיה טוב ליהודים"

מפלגתו האיסלאמית של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, נחלה תבוסה במערכת הבחירות בטורקיה • לראשונה זכו הכורדים במושבים בפרלמנט • שליח חב"ד ל'בחדרי חרדים': "בטורקיה חיים כ-20 אלף יהודים, מקווים שנסתדר"

ארדואן בשלטי מפגינים, צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90
ארדואן בשלטי מפגינים, צילום: עבד רחים חטיב, פלאש90


מכה קשה לארדואן: בתום ספירת ה'ולות מתברר כי מפלגת הצדק והפיתוח - מפלגתו של הנשיא המכהן רג'פ טאיפ ארדואן, לא זכתה ברוב הדרוש לצורך ביצוע שינויים בחוקה.

לאחר ספירת הקולות בבחירות שנערכו היום (א') בטורקיה, מתברר כי מפלגתו האיסלאמיסטית של הנשיא לא קיבלה רוב של לפחות 330 מושבים בפרלמנט מתוך 500. לפיכך לא תוכל לבצע שינויים בחוקה.

על פי נתונים סופיים, 85.31% מתוך 53.7 מיליון בעלי זכות הבחירה השתתפו במערכת הבחירות המתוחה. ונכון לעכשיו, מפלגת השלטון AKP זכתה ברק במעט יותר מ-40 אחוז מהקולות.

ארדואן דחק במצביעיו להצביע עבור המפלגה כדי שטורקיה תוכל לעבור למשטר נשיאותי, דבר שהיה מעניק לו סמכויות רחבות.

כך גם, לפי התוצאות, קיבלה מפלגת HDP הכורדית למעלה מ-12 אחוז מהקולות שנספרו, כך שמועמדי המפלגה יזכו לייצוג בפרלמנט, לראשונה מאז ייסודה.

הרב מנדי חיטריק שליח חב"ד באיסטנבול אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו הרבנים, לא מתערבים בפוליטיקה, אף פעם לא התערבנו בפוליטיקה, ואסור לנו להתערב או להגיד לציבור למי להצביע.

"בטורקיה", אומר הרב, "חיים היום כעשרים אלף יהודים, וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות, אין כאן גוש אחד, כמו בארץ, כל קהילה יש לה את הדעות הפוליטיות שלה. היהודים כמו כל העם הטורקי נהר היום לקלפיות להצביע. נקבל בברכה את כל מי שייבחר, ומקווים שהשלטון החדש יהיה טוב לקהילה היהודית בטורקיה".
טורקיה בחירות נשיאות כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד