י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רואים שאת מורחת: על שימוש נכון במייקאפ

האם מייקאפ יקר הוא בהכרח איכותי ועמיד? מה מקבעים עם פודרה, ומה ידגיש לנו קמטי הבעה? רויטל הר-כסף עושה סדר בבלגן

רואים שאת מורחת: על שימוש נכון במייקאפ
מילכי אורטנר


כשמתעסקים עם מייק אפ, כדאי תמיד לדעת להבדיל בין הטקסטורות השונות של המייק אפ, כדי שתוכלי לבחור את המייק-אפ המתאים ביותר לעור שלך.

בשוק קיימים סוגים שונים של מייק-אפ, ולכל חברה יש את החידושים הטכנולוגיים שלה, הכל בהתאם למחיר ולמיתוג. לא בהכרח מייק-אפ יקר הוא גם עמיד או טוב. ישנם סוגים שדורשים פידור אחרי הנחתם וישנם סוגים שלא. חשוב לקחת את זה בחשבון אם את אוהבת מראה מט ואטום לחלוטין או מראה מבריק קליל ואורירי.

נחלק לשני סוגי מרקמים עיקריים: מוצק ונוזל.

המוצק הינו מייק-אפ קרם, שומני, עשיר בלחות, נותן כיסוי טוב, לעיתים אפילו מעט כבד. הנחתו נעשית בד"כ ע"י ספוגית סיליקון מתנפחת, שחייבת להיות לחה כדי לעשות את העבודה בצורה טובה. סוג זה מחייב פידור לאחר הנחתו, כדי לשמור על עמידות לאורך זמן ואף כדי שלא יזוז או ימרח על כל דבר שיגע בפנייך. חשוב להיזהר לא להניח כמות גדולה מידי כדי לא לקבל מראה עמוס, ולא להדגיש קמטי הבעה או קמטי גיל. כמות גדולה של מייק-אפ תדרוש כמות גדולה של פודרה לקיבוע!.

במייק-אפ המוצק ניתן להשתמש גם נקודתית באזור העיניים במטרה לייצר בסיס שומני להנחת הצלליות, כך שהיא תהיה מקובעת היטב ולא תזוז.

הנוזלי מתחלק לשני סוגים, שומני ונטול שומן. השומני קליל ודק, מתאים ליום-יום, נותן תחושה של גוון יפה ואחיד לפנים, כמו קרם לחות עם גוון, והוא לא מיועד לכיסוי מושלם. ניתן לפזר מספר נקודות על הפנים ולמרוח עם ספוגית או מברשת מייק-אפ. (פידור אחרי הנחתו לא חובה אך עוזר לעמידות) הנטול שומן כבד יותר, מכיל בד"כ סיליקון, ונותן כיסוי מושלם, גוון אחיד, ואפקט מתיחה קלה לעור. הוא מתייבש מהר ולכן בשונה מהשומני - עדיף לא לפזר מספר נקודות על הפנים, אלה להניח מעט ולמרוח ולטשטש מיד בכל אזור בפנים, עד לכיסוי הרצוי.

ניתן להניח אותו שנית באזורים מסוימים שדורשים שכבה נוספת, ולהשתמש בו כקונסילר באזור שמתחת לעין, או מעל פצעים או פיגמנטציה. את השכבה השניה הניחי בצורת טפיחות מהירות ולא מריחה. גם אם השתמשת בספוגית לחה, ניתן לעבור על הפנים עם מברשת למייק-אפ נקיה, שבראשה שערות סיליקון, כדי לתת למייק-אפ תחושה ומראה אוריריים יותר.

בהצלחה!

רויטל הר-כסף
נייד: 052-8610016

קישורים:
הרשמה למכללת פשוט טיפוח
מייק אפ איפור טיפוח מכללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד