י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביהמ"ש הכריע: שופרסל תיכנס ללב בני ברק

שופרסל זכתה בתביעה נגד 'ברכת הארץ של הרב מנחם כרמל, ותוכל לממש אופציה לרכישת נכס מסחרי ברחוב ירושלים

ביהמ"ש הכריע: שופרסל תיכנס ללב בני ברק
מותג שופרסל צילום: שופרסל





בית המשפט קבע, כי שופרסל זכאית לממש אופציה לרכישת מרכול ברחוב ירושלים בבני ברק, בגודל 830 מ"ר.

התביעה עסקה במחלוקת בדבר הזכות לממש אופציה לרכישת נכס בו שופרסל מפעילה מרכול, אשר לטענתה הוענקה לה לפני כארבעים שנה במסגרת הסכם שכירות עם חברה אחרת. לימים מכרה אותה חברה את הנכס לחברת ברכת הארץ, שהכחישה כי ניתנה לשופרסל אופציה לרכישה, ולחילופין טענה כי פקעה מסיבות שונות ואינה קיימת עוד.

ברכת הארץ היא חברה בבעלותו ובניהולו של הרב מנחם כרמל, המפעילה רשת של מרכולים ברחבי הארץ. שופרסל שוכרת מ'ברכת הארץ' נכס מסחרי בשטח של כ-833 מ"ר ברחוב ירושלים בבני ברק. בנכס מפעילה שופרסל מרכול מאז 1970.

לטענת שופרסל, בשנת 1969 רכשה את הנכס מידי החברה הקבלנית גלאובר אינהורן מפעלי בנין בע"מ. כשש שנים לאחר מכן, ביום 28.2.75 נחתם הסכם מכר בין שופרסל ובין השקעות מרכזים בע"מ, לפיו העבירה שופרסל למרכזים את הבעלות והחזקה בנכס עוד באותו יום. עוד באותו היום, נחתם הסכם שכירות לתקופה של 10 שנים, בין מרכזים ובין חברת קטיף בע"מ, חברה הנשלטת על ידי שופרסל.

בכתב הגנתה, טענה ברכת הארץ כי היא מעולם לא העניקה לשופרסל אופציה כלשהי לרכישת הנכס. כוונתה הייתה לרכוש את הנכס לצורך שימוש עצמי ומיידי. על כן, הבהירה למרכזים, טרם החתימה על הסכם המכר, כי אין בכוונתה לרכוש את הנכס מבלי שיובהר שאופציית הרכישה אינה עומדת עוד לשופרסל.

מטעם ברכת הארץ, העידו הרב מנחם כרמל, מנכ"ל הנתבעת ובעל המניות בה ומר איציק ברוך, אשר שימש כמתווך בעסקה למכירת הנכס ממרכזים לנתבעת.

כב' השופטת ד"ר אבניאלי קיבלה את התביעה, וקבעה כי האופציה שניתנה לשופרסל לרכישת הנכס שרירה וקיימת. "לפיכך ניתן בזאת פסק דין הצהרתי לפיו בידי שופרסל אופציה לרכוש את הנכס ולהמשיך לעשות בו שימוש לצרכי מרכול, בהתאם להוראות להסכם השכירות המקורי והתוספת להסכם".

בנוסף, בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב את ברכת הארץ לשלם לשופרסל הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסכום כולל של 50,000 ש"ח.
שופרסל ברכת הארץ מרכול מנחם כרמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד