ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

החמאס והג'יהאד מאחדים כוחות

מפגש תיאום ראשון מסוגו, בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה • התקרבות גם בין חמאס למצרים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס ותנועת הג'יהאד האסלאמי ארגנו אמש (א') מפגש ראשון מסוגו בין שתי התנועות לזכר כיבוש ירושלים.

המפגש התקיים בחאן יונס בדרום רצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, חבר הלשכה המדינית בתנועת החמאס אמר במהלך נאומו, שרמת התיאום בין הג'יהאד האסלאמי לבין חמאס גבוהה מאוד גם ברמה הפוליטית וגם ברמה הצבאית. א-זהאר אמר כי מערכת היחסים עם תנועת הג'יהאד האסלאמי החלה לפני שנים רבות, ולאחרונה החלו פגישות בין המנהיגים הפוליטיים, כמו גם החלו תיאומים צבאיים משותפים.

בכיר חמאס, ד"ר מוסא אבו מרזוק: "אנחנו צריכים להילחם בכיבוש ולהגן על המקומות הקדושים לנצרות ולאסלאם. אנחנו קוראים לשמור על העיר הקודש ולשמר את המורשת האסלאמית ולתמוך באנשים שלנו בירושלים - זו עבודה קשה וצריך נחישות גדולה כדי לשחרר את ירושלים מהכיבוש".

מנהיג הג'יהאד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי: "ההתנגדות היא האור היחיד בזירה הערבית והאסלאמית, אסור לנו לאבד את הראייה האסטרטגית לפרויקט של ההתנגדות למרות כל הקשיים וההבדלים שחווינו. זה הזמן לסבלנות - לאחר מכן הניצחון יהיה קל".

מנהיג הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש: "מה שאנחנו דורשים מהאומה הערבית זה לתמוך בעמידה האיתנה של תושבי רצועת עזה לשבור את המצור ולפתוח את מעברי הגבול".

בתוך כך, על פי דיווחים בפורום חמאס, לאחרונה התקיימו פגישות אינטנסיביות בין מנהיגי חמאס לבין גורמי ביטחון מצריים בהם דנו על שיתוף פעולה נגד גורמי הטרור הקיצוניים שמסתננים מרצועת עזה חמושים כדי לבצע פעולות טרור בסיני.

גורמים מצריים הביעו כעס רב על הזרוע הצבאית של חמאס על חפירת המנהרות הרבות שאיפשרו לגורמי טרור להגיע לסיני. גורמים רשמיים בחמאס התנצלו בפניי הצד המצרי והבטיחו כי לא יתעסקו בעניינים הפנימיים הנוגעים למצרים ושחמאס יעשה כמיטב יכולתו כדי לעזור למצרים לעצור את הטרוריסטים שחודרים מרצועת עזה לסיני. במצרים מקווים שחמאס יבצע מעצרים עוד לפני שיגיעו לשטח המצרי.
חמאס טרור עזה מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד