כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הפלס מצטט את יתד נאמן החדש: "עד לגיהנום"

לאחר הפרסום ביתד וההכחשה, מזכירים בהפלס את דברי ר"י 'יד אהרן' הגר"י אייכנשטיין לפני שנתיים • סערה

הפלס מצטט את יתד נאמן החדש: "עד לגיהנום"
פלאש90


סאגת לימודי התארים בסמינרים לא שוככת: לאחר פרסום המודעה ביתד נאמן ביום שישי, וההכחשה ביום ראשון שגרמה לסערה - הבוקר (ב') מצטרף 'הפלס' ותוקף את לימודי ההשתלמויות, כשהוא מביא את דעתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל שהתנגד לכך נחרצות.

בעיתון מצוטטים אישי חינוך הקוראים שלא לפרוץ גדר ראשונים ושלא להתיר השתלמויות שנאסרו
ע"י גדולי ישראל – וכפי שהביעו דעתם גדולי התורה בתשובות נחרצות שפורסמו בשנים האחרונות.

"כזכור" כותבים ב'הפלס' מזה תקופה ארוכה נעשים נסיונות שונים לפרוץ פרצות בחומת החינוך הטהור של "בית יעקב", באמצעות כירסום סידרתי ומתמשך שתכליתו להחדיר בצוותי ההוראה תוארים, דרגות והשתלמויות, שלא נעשו בעבר. רבינו עט"ר מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל עמד כחומה בצורה נגד מגמות אלו ובשעתו קרא לקיים כנסים מיוחדים שבהם ייקרא הציבור לחזק את ידיהם של מנהלי הסמינרים לבל ייכנעו לשלל לחצים ופיתויים שתכליתם להחדיר השתלמויות אלה.
בפרט הביע דעתו נגד רעיון שעלה לפיו יבוצעו השתלמויות לתואר שני אקוויוולנטי (השווה לדרגת אם.איי. אקדמית) והורה שאין להסכים בשום אופן לפירצה זו.

"גם לאחר הסתלקותו נקראו מנהלי המוסדות לעמוד על המשמר בענינים אלה, ולקראת כינוס של מנהלי הסמינרים שהתקיים לפני כשנתיים בבני ברק חתמו יבדל"א גדולי ישראל שליט"א על מכתב מיוחד שקרא לעורר התלמידות על ענינים אלה. המכתב פורסם למחרת הכינוס בבטאון עולם התורה "הפלס" בגליונו מיום חמישי י"ב בתמוז תשע"ג, שהעתקו מתפרסם בזה שוב".

בעיתון מזכירים את 'יתד נאמן' "למחרת הופיעה בעתון יתד נאמן ידיעה בענין זה, ובה הובא כי בכנס המנהלים נשא דברים ראש ישיבת 'יד אהרן', הגאון רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א, שהתייחס בפרוטרוט לנסיונות שונים להחדיר הכשרה אקדמית.

"בכתבה הובא, כי בדבריו התייחס גם "להצעה של הטבת שכרן של המורות באמצעות השתלמות לתואר שני אקוויוולנטי בבית יעקב", ובענין זה, אמר, נתקבלה מפי ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן ליב שטינמן שליט"א - תשובתו הנחרצת שאין לאשר צבירת דרגות נוספות לקיים עד כה בבית יעקב, שדרך זו גורמת להידרדרות עד לגהנום".

הדברים באים לאחר מכתב מועצת גדולי התורה החסידית שמתיר את הלימודים הללו, ודבריה של מנהלת הסמינר שנחשפו אמש בבחדרי חרדים לפיה המודעה שפורסמה ביתד נאמן היתה על דעתו של הגראי"ל שטיינמן, וכי אישיות בכירה במערך הסמינרים נכנס אל הקודש פנימה לשאול לדעתו בעניין.

האזינו לדברי מנהלת הסמינר שפורסמו בבחדרי חרדים אמש:
לימודים יתד נאמן סמינר חיפה תוארים הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד