כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

גפני: "העדר תקציב מאושר - נזק עצום למשק"

ועדת הכספים החלה את דיוני התקציב בנוכחות החשכ"לית, שהגיבה לביקורתה של ח"כ סתיו שפיר על שיטת התקצוב

גפני, פלאש90
גפני, פלאש90


ועדת הכספים של הכנסת החלה הבוקר (ב') את דיוני התקציב הראשונים בוועדה על התקציב לשנים 2015 – 2016 בהשתתפות החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו.

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני פתח את הישיבה ואמר - "היעדר תקציב מאושר עד כמעט תום שנת הכספים מסב נזק עצום למשק. הסכמתי להאריך את מועד אישור התקציב בשל בקשת שר האוצר להביא רפורמות רבות לטובת הציבור".

החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי אמרה בועדה כי "מצב חסר תקדים שעד נובמבר אין תקציב מאושר. בפועל מתנהלים לפי תקציב 2014 המקורי חלקי 12, ומאשרים דברים חשובים ודחופים. התקשרויות חדשות מאושרות רק על דברים שוטפים כגון אחזקה וניקיון".

החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו הדפה ביקורת של חברי כנסת מהאופוזיציה בוועדת הכספים, לפיה בתקצוב פרויקטים ופעילות ממשלתית לפי חודש אחד מתוך 12, כנהוג בתקופה בה אין תקציב שנתי מאושר, ניתנת עדיפות למשרדים 'חזקים' על-פני משרדים 'חלשים'.

בויאנג'ו: "התפיסה לפיה ב- 1/12 החזקים, קרי המשרדים שיש להם לובי חזק, יש עדיפות בתקצוב במסגרת 1/12 איננה נכונה. דין חשב משרד הביטחון כדין חשב משרד החינוך או הרווחה".

בעקבות קריאות חברי כנסת לחשכ"לית לפרסם את הפרוטוקולים של ועדות החריגים בתקצוב חודש מתוך 12, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לעבאדי לפרסם לאלתר את החלטות ועדות החריגים.

ח"כ סתיו שפיר , שאחראית לסערה הזו, הגיבה ואמרה - "מדובר בתקציב שמנוהל ע"י הפקידות. על החשכ"לית לפרסם את המידע על התקצוב 1/12 בכל חודש ולא כפי שהתבצע בפועל, רק לאחר חודשיים. יש לפרסם פרוטוקולים. יושבת ועדה ללא נבחר ציבור אחד".
גפני תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד