י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

המזוודות איחרו? בית המשפט ישיג לכם פיצוי

זוג נוסעים וילדיהם הקטנים המריא לחופשה באיטליה, אך רק כאשר הגיעו לוונציה התברר - המזוודות לא איתם

צילום אילוסטרציה, יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה, יעקב נחומי


זוג נוסעים וילדיהם הגישו תביעה קטנה בבית משפט בחיפה לקבלת פיצוי בסך של 11,760 ₪, בגין איחור במסירת הכבודה (5 מזוודות) בטיסתם מנתב"ג לוונציה לפני כשנה בסיון תשע"ד.

עם נחיתתם בשדה התעופה בוונציה התברר כי אף אחת מ-5 המזוודות לא הועלתה למטוס, וכי כל המזוודות נותרו בשדה התעופה בן גוריון. בשל כך נותרו ללא כל ציוד, לרבות ציוד אישי. בלית ברירה, נאלצו לרכוש ציוד אישי חיוני להם ולילדיהם, עד שהתקבלו בידיהם המזוודות בחלוף שלושה ימים מהגעתם לוונציה. למותר לציין כי הנתבעות בתיק זה, חברת אל-על ורשות שדות התעופה, הטילו האחריות לנזק זו על זו.

בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה קבע את אחריותה של חברת אל-על לנזק שנגרם לכבודת התובעים. אל-על לא הוכיחה כי עשתה כל שיכלה למניעת הנזק, בין היתר, בהיעדר פיקוח משמעותי ואפקטיבי מצד רשות שדות התעופה במסגרת השימוש במערכת הבידוק והמיון של המזוודות.

השופטת לוי יטח הורתה לאל-על לשלם לתובעים הוצאותיהם לתקופה בה המתינו למזוודות (סך של 2,458 ש"ח) וכן הוצאות משפט בסך של 400 ש"ח. עם זאת, לא אושרה בקשת הפיצוי בגין עגמת נפש לאור עיקרון ייחוד העילה הקבוע בסעיף 10 לחוק התובלה האווירית, הקובע כי אחריותו של המוביל תבוא במקום אחריותו לפי כל דין אחר.

יצויין, כי בשל התקלה שפגעה באופן גורף בטיסות שיצאו באותו היום, הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בירושלים, אשר טרם אושרה לדיון כתביעה ייצוגית וטרם הוכרעה.
מזוודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד