כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תם המשבר: 'דגל התורה' גברה על 'אגודת ישראל'

לאחר מתח ששרר בשבועות האחרונים סביב סוגיית חלוקת המקומות בוועדות השונות, נראה כי הצדדים הגיעו לעמק השווה • 'דגל' רשמה הישג משמעותי כשבסופו של דבר אגודת ישראל לא קיבלה את שדרשה • כל הפרטים

גפני וליצמן, צילום: יונתן סינדל, פלאש90
גפני וליצמן, צילום: יונתן סינדל, פלאש90


הישג משמעותי לדגל התורה במאבק מול אגודת ישראל בחלוקת המקומות בוועדות הכנסת: ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש (א') הגיעו הצדדים להסכמה סופית בעניין חלוקת החברות בוועדות, דבר שגרם למשבר בין הסיעות והחרמת ישיבות הסיעה המשותפות על ידי חברי הכנסת של 'דגל'.

לפי הסיכום שאליו הגיעו הצדדים, 'דגל התורה' תקבל שלושה ועדות חשובות ומשפיעות בכנסת, חברות בוועדות הכלכלה, הפנים והחוקה, שאותם יקבל ח"כ אורי מקלב, שגם מכהן כיו"ר ועדת המדע של הכנסת. זאת בנוסף כמובן לח"כ משה גפני שמכהן כיו"ר ועדת הכספים.

'אגודת ישראל' קיבלה פחות משדרשה בתחילה, וח"כ מנחם אליעזר מוזס יכהן כחבר בועדת חוץ וביטחון וחינוך בלבד. ח"כ ישראל אייכלר יכהן בוועדות הרווחה והכנסת.

לפי דברי גורם המעורה בפרטים, "אגודת ישראל דרשו חלוקה לפי מספר הח"כים ובדגל התורה רצו יותר ולכן דרשו חלוקה של חצי חצי למרות שאף אחד לא חשב שאגודה תתן חצי חצי. לסיכום דגל קיבלה שלוש ועדות חשובות וחזקות עבור הציבור החרדי, ואגודה קיבלה ארבע ועדות עם פחות משמעות עבור הציבור החרדי כמו ועדת הכנסת וחוץ וביטחון".

כזכור, בין הסיעות שרר מתח וזאת בעקבות דרישת 'דגל התורה' לחלוקה שוויונית של הועדות. ב'אגודת ישראל' דרשו חלוקה לפי מספר חברי הכנסת, מה שהיה פוגע קשות בדגל התורה.
דגל התורה גפני ליצמן ועדות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד