א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

לאחר דום לב: ח"כ לשעבר דוד אייזיק רותם ז"ל

הח"כ לשעבר מישראל ביתנו שהיה יו"ר ועדת חוקה ומשפט הלך לעולמו לאחר דום לב פתאומי, והוא בן 66

דודו רותם ז"ל. צילום: יונתן זינדל -פלאש 90
דודו רותם ז"ל. צילום: יונתן זינדל -פלאש 90


ברוך דיין באמת: באפרת נפטר חה"כ לשעבר דוד אייזיק (דודו) רותם ז"ל יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט מטעם 'ישראל ביתנו', לאחר דום לב פתאומי כשהוא בן 66 בפטירתו.

דודו ז"ל נולד בבני ברק לאביו ר' שלום שכנא רותם-רוטנברג ז"ל, שנמנה על מייסדי מפלגת פועלי אגודת ישראל והיה סמנכ"ל משרד הפנים ויושב-ראש חברה קדישא בירושלים.

למד בבית הספר ובישיבה התיכונית חורב בירושלים. משום שסבל משיתוק הפוליו לא גויס לצה"ל, אבל בתום לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים התנדב למערך המילואים של הפרקליטות הצבאית, בו שירת כתובע צבאי. הוא הפסיק את התנדבותו זו בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו.

ברבות השנים היה לבעל משרד עורכי דין בירושלים‏ ושימש כיועץ המשפטי של מועצת יש"ע ושל מספר מועצות אזוריות. לימד משפט חוקתי באוניברסיטת בר-אילן.‏

הוא נבחר לראשונה לכנסת כחבר הכנסת השבע עשרה עם פטירתו חה"כ לשעבר יורי שטרן ז"ל מישראל ביתנו, זמן קצר אחר כך מונה לסגן יושב ראש הכנסת, במקום יצחק אהרונוביץ שמונה לשר.

היה איש צנוע והיה מחברי הכנסת שהוצאותיו מתקציב קשר עם הציבור היו הפחותות ביותר מכל חברי הבית.

הותיר אחריו את רעייתו עדינה שתחי' וחמשה ילדים.

הלווייתו תצא מחר, (ג'), בשעה 17:00 אחר הצהריים מבית הכנסת המרכזי בשכונת הגפן באפרת, לבית העלמין האזורי בכפר עציון שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

דרעי: "אדם עתיר זכויות"
יו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לפטירת רותם: ״דודו רותם היה לא רק חבר לדרך אלא חבר אישי. איש ארץ ישראל שידע ללחום למען הארץ ולמען דעותיו. איש שלא פחד מלעמוד על שלו ולא נרתע ממאבקים שהיה צריך לנהל על-מנת לקדם את הדברים שהאמין בהם. כיו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת הוא תרם רבות למדינת ישראל, לכנסת ול״ישראל ביתנו״. מותו הוא אבדה גדולה וצער גדול לכל חבריו. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך.״



יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, למכריו ולמוקיריו הרבים של חבר הכנסת לשעבר, דודו רותם, שכיהן עד לא מכבר כיו"ר ועדת החוקה והיה אחד מחברי הכנסת החרוצים והמוערכים שידענו, עו"ד פעיל ומשפיע ופעיל למען יש"ע. מותו בטרם עת הכה אותנו בהפתעה, אני מחזק את ידי משפחתו ומשתתף בצערה הכבד. יהי זכרו ברוך".

שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי מביע צער רב על פטירתו של ח"כ לשעבר דודו רותם ז"ל. "דודו היה חבר וידיד והכרתי אותו עוד מזמן מגוריי במעלה עמוס. דודו היה אדם יקר מאוד ועתיר זכויות שתרם לארץ ישראל ולתורת ישראל ואני מוסר את תנחומיי למשפחה".

ח"כ אורי מקלב: "היה בעל לב רחב ורחום. בעל כישרון שעשה רבות למען הפרט. אהב והעריך תלמידי חכמים. כיבד מאד את פעילותו של אביו זצ"ל בעזרתו להקמת עולם התורה בארץ ישראל".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "קיבלתי את הידיעה על פטירתו של דודו בתדהמה. לא העליתי על דעתי בדעתי שכל כל מהר ניאלץ להיפרד ממנו. הכרתי את דודו לפני כשלושים שנה עוד כשהיה היועץ המשפטי של מועצת יש"ע ובנוסף היועץ המשפטי הראשון של הקרן למורשת הכותל המערבי. דודו הניח את התשתית המשפטית לפעילותה של הקרן ובזכותה יכלה הקרן להקים את המפעל החינוכי האדיר שהקימה. אהבתו הגדולה של דודו לארץ ישראל ולתורת ישראל הדריכה אותן בכל פעולה ופעולה שעשה מאז, ובכנסת. אנחנו נזכור את דודו כיו"ר הנצחי של ועדת חוק חוקה ומשפט שקידם חקיקה יהודית בכנסת ישראל."

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי: "דודו היה איש ארץ ישראל לא רק בדיבור אלא גם במעשה, יו"ר וועדה נהדר וחבר כנסת ישר והגון, עם ישראל והכנסת חסרים אנשים כמוהו. יהי זכרו ברוך".

ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני ויו"ר האופוזיציה הביע צער עמוק על לכתו של ח"כ לשעבר דודו רותם ואמר: "דודו היה חבר שידע לדבר ולהתווכח על הכל, בפוליטיקה ובתחומים רבים נוספים. אני מצטער על האובדן הגדול ומאחל למשפחתו כי לא ידעו עוד צער".

ח"כ מוטי יוגב: "דודו. איש חכם ויקר. לעיתים שביקשתי להיוועץ במישהו הייתי הולך לדודו. שנדרשנו להעביר חוק או בשנים שלפני הכנסת ביהודה ושומרון, הסתמכנו על עורכי הדין של משרדו של דודו כדי לחזק את המעמד המשפטי של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. נעים הליכות, בעל שכל גדול ולב רחב. חבל על דאבדין".

אבי רואה, יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין אמר: "דבר מותו הפתאומי של ח"כ דוד רותם ז"ל התקבל בהלם ובצער. רותם הלך לעולמו היום והוא בן 66 בלבד. רותם שימש כיועצה המשפטי של מועצת יש"ע ושל מטה בנימין במשך שנים רבות. הוא היה אחד ממעצבי דרכה של ההתיישבות, בעיקר בתחום המשפטי, ונתן מענה לסוגיות משפטיות שונות שעלו מעת לעת. רותם זכה לשרת לא רק את ההתיישבות אלא את כל עם ישראל כחבר כנסת, והיה מבין חברי הכנסת החריפים והאמיצים שהיו לנו. אני והמועצות שולחים תנחומים למשפחתו ולהתיישבות כולה, בבניין עם ישראל בארצו ננוחם".
דודו רותם ישראל ביתנו לוויה אפרת דום לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד