י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

רפורמה בבריאות הנפש: הטיפול עובר לקופ"ח

סגן שר הבריאות: "זהו יום היסטורי למערכת הבריאות ויום בשורה למטופלים בבריאות הנפש. לא תהיה דחיה בהחלת הרפורמה"

ליצמן. צלם:פלאש90
ליצמן. צלם:פלאש90


שינוי דרמטי בטיפול בבעיות הנפש בישראל: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הודיע במסיבת עיתונאים על כניסתה לתוקף של הרפורמה לבריאות הנפש בישראל ב-1 ליולי. השינוי המהותי בטיפול בבריאות הנפש, עיקרו הוא העברת האבחון והטיפול מבתי החולים לקופות החולים והנגשת הטיפול בבעיות נפש בפריפריה. ליצמן: "למעלה מ-400 מיליון שקל הועברו למערכת הבריאות לצורך הפעלת הרפורמה. הקמנו צוות שיעקוב אחר התקדמותה"

החל מ-1 ביולי תיכנס לתוקפה הרפורמה בבריאות הנפש שמבטיחה לשפר את הטיפול ובעיקר למקד את מרבית השירותים בתחום בתוך הקהילה ולא בבתי החולים. תחום בריאות הנפש יצטרף ליתר תחומי הטיפול כמו רפואת משפחה, רפואת ילדים, רפואת נשים, רפואת עיניים, אורתופדיה ועוד.
במסגרת הרפורמה משרד הבריאות יפסיק בכך להיות הגורם המטפל ויהפוך להיות הרגולטור, כמו בתחומים נוספים. במשרד הבריאות מסבירים שביסוד הרפורמה עומדת התפיסה שבריאות הנפש ובריאות הגוף כרוכות זו בזו ואף משלימות זו את זו.

במסיבת עיתונאים הציג סגן השר ליצמן את עיקרי הרפורמה ואומר כי הוא שמח להוציא לפועל את הרפורמה שיזם לפני שנתיים. הוא הוסיף כי במסגרת הרפורמה גם בפריפריה יקבלו טיפול בבריאות נפש דבר שהיה לקוי מזה שנים בגלל חוסר נגישות.

בדבריו הבהיר ליצמן כי הסכום שהובטח בזמנו על ידי משרד האוצר - למעלה מ- 400 מליון שקל הועברו למערכת הבריאות. "גם כשעשיתי את הרפורמה בשיניים אמרו לי שזה לא ויצליח והנה, זה מוכיח את עצמו. אני מודה לפרופסור ארנון אפק מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, על הסיוע בהובלת הרפורמה".

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, משה בר סימן טוב אומר כי: "יהיה גם צוות בקרה שיעקוב ויפקח ונהיה קשובים לביצוע בשטח". מנכ"ל המשרד היוצא פרופ' ארנון אפק, מוסיף ואומר כי הסכום שהועבר לטובת הרפורמה מצטרף ל- 1.9 מיליארד לסל הבריאות.

"צוות מחקר שילווה את הרפורמה וייתן הערכה של היישום של הרפורמה. לא עוד הפרדה מגוף ונפש . כבר היום יש עלייה של מספר המרפאות לבריאות הנפש של קופות החולים כתוצאה מהרפורמה, יש גם עלייה גם במספר המטופלים".

חדר מצב ייפתח לנושא ב-21 ביוני וייתן מענה לכל המטופלים. באותו מעמד גם נציבת תלונות הציבור תעמוד לרשות המטופלים. ביום רביעי השבוע, תתכנס ועדת הבריאות של הכנסת לדון ברפורמה.

במסגרת הרפורמה יוספו תקנים לרופאים מתמחים בפסיכיאטריה ובפסיכיאטריה של הילד -תחומים שבהם מצוקת כוח האדם בקהילה גדולה במיוחד. חלק מהתקציב מיועד לשיפור התנאים בבתי החולים ובמחלקות רפואת הנפש ולקיצור התורים הממושכים, שלעיתים מגיעים לכדי המתנה של חודשים ארוכים לבדיקה פסיכיאטרית.

עד שנת 2012 עמד התקציב השוטף השנתי בתחום בריאות הנפש על כ-200 מיליון שקלים. מהשנה גדל התקציב ליותר מ-500 מיליון שקל. 300 מיליון שקלים מיועדים לפיתוח, להקמת מרפאות, להגדלת מספר תקני הרופאים ולפתיחת תקנים נוספים למתמחים בפסיכיאטריית מבוגרים ובפסיכיאטריה של הילד.
ליצמן קופות חולים בריאות הנפש רפורמה תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד