כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ארה"ב: אובמה מינה בכיר באגו"י לתפקיד בכיר

סגן נשיא אגו"י לענייני שלטון הרב אבא כהן, ימונה על ידי הנשיא כחבר הוועדה לשימור מורשת אמריקה בעולם

אובמה. צילום: פלאש90
אובמה. צילום: פלאש90


הישג לאגודת ישראל של אמריקה: הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב ברק אובמה עומד למנות את הרב אבא כהן, מבכירי אגו"י של אמריקה, לתפקיד בכיר בממשל.

כהן ימונה לחבר בוועדה לשימור מורשת אמריקה בעולם. מדובר בוועדה פדרלית עצמאית שנוסדה לפני 30 שנה על ידי סנאטור טד קנדי. לפי החוק אמורה הנציבות לזהות ולאתר בתי עלמין, מבנים ומצבות היסטוריים באירופה וברחבי העולם, הקשורים למורשת של אזרחי ארה"ב, שנמצאים בסכנת הכחדה, ובסיועו של משרד החוץ האמריקני, אמורה הוועדה לדאוג לשימורם של המבנים ובתי העלמין ההיסטוריים הללו.

הרב אבא כהן, המשמש מזה 25 שנה כסגן נשיא אגו"י של אמריקה לענייני שלטון בוושינגטון, הצליח במהלך שנות עבודתו ליצור קשרי ידידות עם בכירי משרד החוץ וראשי ארגונים שונים המטפלים בשימור מבנים היסטוריים, ולהביא לשימורם של בתי כנסת ובתי עלמין רבים שניזוקו בתקופת מלחמת העולם השנייה באירופה, ואשר עומדים בפני סכנת הכחדה בעידן שבו האנטישמיות באירופה שוב גואה.

הרב חיים דוד צביבל, סגן נשיא אגו"י של אמריקה, אמר בעקבות ההודעה: "אנחנו באגו"י של אמריקה גאים בעבודתו רבת השנים של ר' אבא כהן, אין מדובר כאן במשרה של כבוד, אלא במשרה שהוא ראוי לה מכוח הניסיון הגדול שצבר בתחום, ואנו בטוחים כי הוא יהווה נכס חשוב לוועדה".
כהן מינוי קברים ארה''ב אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד