ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ועדת השמיטה: פירות הקיץ - יבול שביעית

ועדת השמיטה של 'כשרות למהדרין' בראשות הגר"י אפרתי: כל פירות הקיץ מיבול שביעית ויש להקפיד לקנות רק בחנויות בהשגחה

צילום ארכיון: קובי הר צבי
צילום ארכיון: קובי הר צבי


בועד השמיטה של כשרות למהדרין בראשות הגר"י אפרתי מזכירים לציבור המהדרין כי מגוון פירות כמו: אפרסק, משמש, נקטרינה, דובדבן, שזיף, ענבים, ולימון הינם כבר מיבול שביעית ויש ללוקחם רק בחנויות שבהשגחה, מקורות התוצרת הם: יבול נכרי ואוצר בי"ד. בעוד מספר שבועות יגיע לשווקים תוצרת מיבול שביעית של תפוחי עץ, אגס, קיווי, מנגו, אבוקדו ועוד. ולקראת סוף שנת תשע"ה פירות הדר, אפרסמון וכו'.

היות ויש בתי אריזה המשווקים כמה מיני פירות שבחלקם הם מיבול שישית המותר ובמקביל משווקים גם מינים אחרים של פירות שביעית האסורים מבקשים בועד השמיטה להזהיר את ציבור המהדרין לבדוק ולהיזהר מכך.

כמו כן, בועד השמיטה מבקשים להבהיר כי בעזר ה' התארגנו לחלוקת פירות ממטעים שטופלו בידי שלוחי בי"ד בראשות הגר"י אפרתי שליט"א. בית הדין שכר פועלים לעשות את המלאכות המותרות והוא מחלק את התוצרת הקדושה בקדושת שביעית כנגד כיסוי ההוצאות בלבד. תוך הקפדה שמחירי הפרות של אוצר בי"ד יהיו נמוכים יותר מהפרי המקביל בשוק כפי שפסק מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל. הפירות מחולקים בתחנות חלוקה הממוקמות בבתי מסחר, התוצרת מחולקת "במידה ומשקל" כשכל ההוראות נעשות על פי הוראותיו של מרן רבנו הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
שמיטה פירות קיץ יבול הכשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד