ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הוארך מעצר החשודים בהטיית מכרזים ברכבת ישראל

הוארך מעצר חמשת החשודים בהטיית מכרזים של רכבת ישראל עבור ספקים - בתמורה לשוחד

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
צילום: יעקב נחומי, פלאש 90


בית משפט השלום בראשון לציון, האריך את מעצרם של חמשת החשודים בהטיית מכרזים של רכבת ישראל עבור ספקים בתמורה לשוחד.

מעצרו של היועץ החיצוני המספק שירות לחברות ממשלתיות ולגופים ציבוריים, החשוד בהטיית מכרזים עבור ספקים בתמורה לשוחד, הוארך עד יום שלישי הבא.

שני חשודים במתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון, הוארך עד ליום ראשון, ומעצרו של חשוד נוסף הוארך עד ליום חמישי הקרוב.

חשוד נוסף במתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון והעסקה שלא כדין, הוארך עד ליום ראשון הבא.

השופט ארז נוריאלי מבית המשפט בפ"ת הורה על איסור פרסום שמות החשודים עד לדיון הבא בעניינם.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה בשיתוף עם פקיד שומה חקירות מרכז ובליווי פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה), בחשד כי יועץ חיצוני, המועסק על ידי רכבת ישראל וגופים נוספים, היטה מכרזים בהיקפים של מיליוני שקלים ופעל באופן שיטתי לקידום זכיית ספקים מקורבים באותם מכרזים בתמורה לשוחד כספי.

במהלך החקירה עלו חשדות המצביעים על כך שאותו יועץ חיצוני, פעל לקידום זכיית ספקים מקורבים במכרזים במסגרת התקשרותו עם רכבת ישראל ועם גוף אזרחי המועסק בפרוייקט "עיר הבה"דים". במשטרה מדגישים כי מממצאי החקירה הסמויה לא עולה כל חשד למעורבותם של גורמי רכבת ישראל, גורמים ממשלתיים או גורמים צה"ליים הקשורים לפרוייקטים.

הבוקר עם המעצר לחקירה גלוייה, עיכבה היחידה לחקירה חמישה חשודים במעורבות בפרשה ובהם היועץ ומספר ספקים להם מיוחסות עבירות שוחד, מרמה ועבירות מס. נערכו חיפושים בבתי חשודים ובמשרדיהם, ותפסה מסמכים, מחשבים וכן רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט.

ברכבת ישראל מסרו הבוקר בתגובה: "הנהלת רכבת ישראל יזמה את החקירה לאחר שהתגלו אי סדרים במהלך העבודה. רכבת ישראל תמשיך להקפיד על טוהר המכרזים והשירותים בגינם, לא תתפשר על איכות הביצוע מהזוכים ותעמוד על האתיקה הנדרשת והחוק. מטבע הדברים אין באפשרותנו להתייחס לפרטים כיוון שמדובר בחקירה שמנהלת בימים אלה במשטרה".
רכבת ישראל שוחד בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד