ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

זעם בארה"ב: גישה צבועה של הממשל

מנהיגי יהדות ארה"ב מבקרים בחריפות את החלטת ביהמ"ש שלא מאפשרת למי שנולד בירושלים לרשום את מקום הולדתו בישראל

זעם בארה"ב: גישה צבועה של הממשל


ארגונים יהודיים אמריקנים הביעו ביקורת על החטלת בית המשפט שאפשר למימשל שלא להכיר במי שנולד בירושלים כיליד ישראל.

סטיבן גרינברג, יו"ר ועידת הנשיאים, אמר: "אנו מודאגים מהחלטת ביהמ"ש העליון, המבטלת חוק משנת 2002 שאפשר לאזרחים אמריקאים ילידי ירושלים לכתוב את ישראל כמדינת לידתם. פסיקת בית המשפט אינה מתמקדת במעמדה של ירושלים, אלא בהפרדת סמכויות בנוגע לסוגיות של מדיניות חוץ.

"אנחנו לא מאמינים שאזרחים אמריקאים ילידי ירושלים שירשמו את ישראל כמולדתם, יסכנו מו"מ עתידי או יפגעו בתפקידה של ארה"ב. עשרות אלפי אמריקאים יושפעו מההחלטה הזו. דעת הרוב קבעה שהסמכות הבלעדית להכיר ולרשום מדינות זרות מצויה בידי נשיא ארה"ב. אנו מקווים שתימצא דרך חוקתית שתבטיח שאמריקאים שנולדו בירושלים יקבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם, כולל ההכרה במדינת לידתם".

הליגה נגד השמצה הביעה גם היא ביקורת על ההחלטה. מנכ"ל הליגה, אברהם פוקסמן אמר, "הופנתה שאלה לבית המשפט העליון: האם אזרחי ארה"ב שנולדו בירושלים יורשו לכתוב כי מקום הלידה שלהם הוא ישראל? התשובה צריכה הייתה להיות פשוטה: כן. ובית המשפט לא צריך היה לנפק החלטה גורפת המשאירה את ההחלטה בידי המימשל. אבל לאחר שבית המשפט הוציא את הפסיקה המדגישה את תפקיד המימשל לקבוע את מדיניות החוץ, עליו להתייצב למשימה.

"עצוב ומצער שישראל היא המדינה הריבונית היחידה בעולם שבירתה צריכה לעבור בדיקה כל כך מדוקדקת, ושצריכה להגן על זכותה לקבוע את עיר הבירה שלה. הגיע הזמן שהרשות המבצעת תתמודד עם המציאות: ירושלים היא בירת ישראל. עד מתי תמשיך ממשלת ארה"ב עם הגישה הצבועה הנמנעת מלפעול כך" אמר.

ביהמ"ש העליון בארה"ב ביטל חוק שאפשר לאזרחים אמריקאים שנולדו בירושלים לרשום בדרכון את מקום לידתם בישראל. לפי פסק הדין, בית הנבחרים, אשר חוקק את החוק, חרג מסמכותו כאשר התערב במדיניות הממשל האמריקאי ועל כן החוק בוטל.
וושינגטון ארהב ישראל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד