כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

"ניסה להכין מטען ממכשיר טלפון נייד"

חאלד דאוד בן ה-22 ייכלא ל-28 חודשי מאסר בגין ניסיונו להקים חוליית טרור בקלקיליה - שעלו בתוהו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


השופטת רות לורך גזרה 28 חודשי מאסר על חאלד דאוד בן ה-22 ותושב קלקיליה, בגין ייצור נשק וקשירת קשר להקמת חוליית טרור.

דאוד הורשע על-פי הודאתו, שניתנה במסגרת הסדר טיעון, בעובדות כתב-אישום מתוקן המייחס לו עבירת קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון לייצור נשק בצוותא חדא.

ביולי 2013, נפגשו במסגד שלושה תושבי קלקיליה שם תכננו להקים חוליית טרור, שתבצע פיגועים בנשק חם נגד מטרות ישראליות יהודיות אקראיות. מספר ימים לאחר מכן, נפגשו השלושה עם הנאשם חאלד דאוד בקלקיליה, והציעו לו לחבור לחוליה. לאחר שהסכים, הציע כל אחד מארבעת חברי החוליה את סוג הנשק החם בו צריכה החוליה להשתמש לצורך פעילותה. פיגוע ירי וירי רקטות, בסוף הוחלט לאמץ את הצעתו של נמר, על מטען חבלה.

אל חק למד ממידע באינטרנט אודות שיטות ייצור של מטען באמצעות טלפון נייד, נורות וחוטי חשמל, ובעזרת אל רחמן ניסו לייצר את המטען באופן הנלמד ללא הצלחה. לאור כך נמר פנה לאחר בשם "אבו עמרה", וביקש ממנו להשיג עבורו דשן אשלגן חנקתי עבור מטען החבלה. אבו עמרה הסכים לנסות לפעול בעניין, אך לא העביר את האשלגן בפועל.

בכ"ג כסליו תשע"ד, לבקשת נמר, הביא עמו אל חק את המטען המיועד למספרה בה שהו נמר והנאשם. דקות ספורות לאחר הגעתם למקום, נעצרו כל חברי החוליה על-ידי הביטחון המסכל הפלסטיני. מעצר זה הוא שסיכל את המשך פעילותה של החוליה והוביל לפירוקה.

הנאשם יחד עם שלושה נוספים קשרו קשר לעסוק בטרור ולפגוע במטרות ישראליות יהודיות. במסגרת הקשר הועלו הצעות שונות, כאשר בכולן טמונה סכנה ממשית לחיי אזרחי המדינה. ההצעה שהתקבלה בנוכחותו של הנאשם, לבצע פיגוע באמצעות מטען חבלה, הינה הצעה בעלת פוטנציאל קטלני ביותר. יתר חברי החוליה אף פעלו לייצור המטען בפועל, כמפורט בכתב-האישום.

למרבה המזל, פעילות החוליה סוכלה לבסוף בשל מעצר חבריה על-ידי הביטחון המסכל הפלסטיני, אך קשירת הקשר והפעולות שנעשו לצורך הוצאתו אל הפועל מהווים כשלעצמם פגיעה של ממש בערכים עליהם נועדו עבירות הביטחון השונות להגן.

לאחר בחינת השיקולים השונים, "אני קובעת כי מתחם העונש ההולם את העבירות בהן הורשע הנאשם, נע בין 15 ל-40 חודשי מאסר בפועל" קבעה שהשופטת. "לאחר בחינת השיקולים השונים, החלטתי לגזור על הנאשם את העונשים הבאים: 28 חודשי מאסר בפועל, 16 חודשי מאסר על תנאי".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד