כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אושר הסדר הטיעון עם עוזרו של הרב יורם אברג'ל

עמנואל אלישע הורשע בקשירת קשר, הוא ירצה 5 חודשי עבודות שירות וישלם קנס • "אני רוצה להביע חרטה"

אושר הסדר הטיעון עם עוזרו של הרב יורם אברג'ל
פלאש90


אושר הסדר הטיעון בעונשו של עמנואל אלישע (43), עוזר הרב אברג'יל שנאשם בקשירת קשר ואיומים על רקע בחירות לראשות העיר בנתיבות.

הפרשה התנהלה על רקע הבחירות בעיר נתיבות בין ראש העיר המכהן יחיאל זוהר, שבו תמך הרב אברג'ל, לבין המועמד אייל מסיקה שבו תמך הרב יעקב איפרגן (הרנטגן). הפילוג בין חצרות הרבנים יצר מתיחות קשה ולפעמים אף אלימה לאורך מערכת הבחירות.

אלישע הורשע על פי הודאתו בעבירות של קשירת קשר לביצוע עוון ואיומים. בהתאם לכתב האישום המתוקן, על רקע בחירות רשות העיר בנתיבות שהתקיימו ב-2013, ופילוג שנגרם עקב כך בין מחנות של הרב איפרגן ושל הרב אברג'יל, יצר אלישע קשר עם העבריין שלום דומרני, כדי לאיים על איש מאנשי הרב איפרגן.

הנאשם ביקש מדומרני להגיע עם אנשיו ביום הבחירות לנתיבות ולהטיל את אימתם על אותו אדם, בט"ז חשון תשע"ד נפגש עם דומרני ואדם נוסף וביקש מהם להעביר מסרים מאיימים למקורבו של הרב איפרגן ואף מסר להם היכן הם נמצאים. בהמשך, איים דומרני על מקורבי הרב איפרגן באופן מילולי ובהתנהגות.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון במסגרתו עתרו להטיל על עמנואל אלישע עונש מאסר בן 5 חודשים לריצוי בדרך של עבודות שרות, וכן מאסר על תנאי ופיצוי בסך 5,000 ש"ח.

עמנואל אלישע, אב לחמישה ילדים, ששירת שירות צבאי מלא, חזר בתשובה ולמד בישיבה ועבד עד למעצרו הנוכחי, ללא עבר פלילי, אמר בדיון "אני מבקש להביע חרטה".

לאור כך, עמנואל אלישע ירצה את עבודות השירות במרכז פייס סיעודי נתיבות. נגזר עליו מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים, אם תוך 3 שנים, יעבור הנאשם עבירה נוספת בה הורשע.

יצויין, כי התיק נגד הרב יורם אברג'יל שנעצר בפרשה לפני כשנה וחצי כשהיה בדרכו לסין, והיה עצור במשך כשבוע וחצי - נסגר לפני כשנה - בעילה של חוסר ראיות מספיקות.

במסגרת אותה פרשה הוגש כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע שלום דומרני שירצה 15 חודשי מאסר בהסדר טיעון ושותפו מומי קסנטיני.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד