ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אייכלר בראיון ניצחון: "הועדה הכי שולית בכנסת - הכי חשובה לחרדים"

הח"כ הבעלזאי מיהדות התורה מעניק ראיון ראשון לבחדרי חרדים עם מינויו הבוקר ליו"ר הועדה לפניות הציבור • "במדינת בירוקרטיה שרואה את האזרח קודם כל כרמאי, אין ועדה חשובה מזו - ובפרט לחרדים"

אייכלר, צילום: יונתן סינדל, פלאש90
אייכלר, צילום: יונתן סינדל, פלאש90


ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר הועדה לפניות ציבור הטרי מעניק ראיון ראשון לאחר ההצלחה הבוקר (ג') עם מינויו ליו"ר הועדה, והשגת היעד אותו הציב לעצמו.

• היה מאבק לא קל על התפקיד, וזה היה נראה מאוד רחוק מהידיים שלך ושל 'יהדות התורה' ואפשר לומר שמת את כובד משקלך בכדי לקבל את הוועדה הזו?

"האמת הוא שהיינו אמורים לקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת, וויתרתי על התפקיד בשביל הועדה לפניות ציבור שמבחינת הכנסת היא הועדה הכי קטנה, ומבחינת הציבור החרדי זה הועדה הכי חשובה".



• עד שלא דפקת על השולחן, לא קיבלת את הועדה.

"אם תראה מה שכתבתי ופרסמתם - כתבתי בדיוק את זה, שאנחנו מוותרים על התפקיד תמורת הועדה הכי קטנה, מבחינה עסקית זה הדבר הכי נוח לקואליציה. לכאורה לא היה צריך יותר מהמכתב הזה.

"העיקר השאלה מה אנחנו עושים קדימה. הרי פניות הציבור זה דבר קשה מאוד, אין עוד מדינה בעולם שהבירוקרטיה כ"כ קשה שמתייחסת לאזרח קודם כל כרמאי עד שיוכח אחרת. כשבא אזרח לאיזה ועדה בכדי לקבל איזה זכאות או איזה שירות, קודם כל לא מגיע לו עד שיוכיח שמגיע לו.

"בעולם המודרני האזרח קודם כל זכאי ומגיע לו, אלא אם יוכח אחרת. לכן צריך את הועדה לפניות הציבור שתגשר. בפרט הציבור החרדי, אחרים יש להם מכרים במשרדים הממשלתיים, לחרדים אין כמעט אנשים במגזר הציבורי".
אייכלר כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד