ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"לא ניתן יד לרמוס שבת בשביל בצע כסף"

יעקב הלפרין, מנכ"ל 'אופטיקה הלפרין', בראיון מיוחד בעקבות ההחלטה לסגור את הסניף בערד כמחאה על חילול שבת

"לא ניתן יד לרמוס שבת בשביל בצע כסף"


בעקבות חילול השבת במתחם המרכז המסחרי 'צים' בערד, הודיע מנכ"ל רשת 'אופטיקה הלפרין', ר' יעקב הלפרין, במכתב חריף ששיגר למנהלי צים אחזקת נדל"ן, כי אין בכוונתו לחדש את האופציה להמשך השכירות עבור חנות של אופטיקה הלפרין במקום.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר הלפרין: "יש להם החלטה שהם מיישמים אותה זמן מה ולא אמרו לנו עליה בתחילת הדרך, שהמתחם יהיה פתוח בשבת, והם עוד עושים פעילויות לעודד לקוחות להגיע בשבת, הפנינג לילדים וכדומה, ומשווקים את המקום דווקא בשבת, הם מבקשים מסוחרים לפתוח כמה שיותר בשבת".

הלפרין מסביר: "עד עכשיו יכלתי רק למחות ולכעוס ולהרגיש מרומה שהכניסו אותי למקום כזה. כעת יש לי אופציה להפסיק את השכירות במקום, אז קיבלנו החלטה לא להמשיך כיוון שהם מחללי שבת בפרהסיא ורומסים קדושת השבת ברגל גסה, איך אפשר לזלזל כך במתנה שהקב"ה נתן לעם ישראל? לא נסכים שירמסו ויירקו על קדושת השבת".

אתה סוגר את החנות למרות שאין לך סניף נוסף בעיר ובסביבתה?

"אני לא רוצה להיות במקום כזה ולא רוצה חלק ונחלה איתם, אף שהחנות רווחית ושאין לי עוד חנות באזור ערד. אני מוותר על זה. בשביל התושבים אנחנו נחפש עכשיו במקום אחר בעיר לפתוח חנות של הרשת, אולי לא במרכז אטרקטיבי כל כך, אבל מבחינתי להישאר שם אין אפילו 'הוה אמינא', לא ניתן יד ליהודי לרמוס שבת בשביל בצע כסף".

האם השיבו כבר למכתבך?

"שלחתי להם אתמול את המכתב ועוד לא קיבלתי על זה שום התייחסות".

הלפרין מציין כי גם מבחינה סוציאלית, לאדם שאינו מאמין, היה מן הראוי שיתחשב בעובדי החנויות במקום: "זה רוע לב, כיוון שמעבר לחילול השבת, הוא גורם לצוותים של החנויות והרשתות שיש שם, שהם צריכים לעזוב את הילדים, ואם לא - לא מתקבלים לעבודה. גם מבחינה סוציאלית אין להם יום מנוחה".

מה אתם עושים בכל מקום כדי לוודא מראש שאין בעיה כזו?

"בכל הארץ, כשאנחנו פותחים סניף, אנחנו בודקים ולא נכנסים למקום מחלל שבת. בתקופה האחרונה יש גל כזה של חילול שבת רח"ל, אבל בדרך כלל אנחנו נמנעים מראש מלהתקרב למקום כזה. כך למשל, אנחנו נמצאים בהרבה מרכזי ביג, אבל באשדוד שידענו מראש שיפתח בשבת - לא נכנסנו בכלל, למרות שזה אחד המרכזים היותר חזקים של 'ביג'".

הלפרין מסכם: "רשת דתית-חרדית מוותרת על הרבה דברים, כי יש מתחרים שעובדים בשבת והם משיגים יתרון עלי, משלמים פחות שכירות ביחס ליום, ויש לצערנו הרבה קונים שדווקא שבת נוח להם. אבל זה לא עניין של מסחר בכלל, הדיון פה הוא על קדושת השבת.

"ההקפדה והלחימה והלהט על קדושת השבת היו אצל אבא ז"ל [הרב רפאל הלפרין. א.ג.] בבת עינו והוא עשה רבות למען השבת. בין השאר דאג למאות צופרים שינגנו ויודיעו על כניסת השבת, ויזם גם כנסים רבים למען השבת. זה מה שספגנו בבית. סבא ז"ל היה הראשון שיסד את זכרון מאיר וסגר אותה בשערי ברזל בשבת. ואף זכה במלחמה משפטית בנושא מול שלטונות המנדט כי זה היה כביש שלו".
שבת הלפרין זכרון מאיר אופטיקה ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד