כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

תוך יומיים: אלפים חתמו נגד ה'ספורטק'

מארגני העצומה שתוגש לוועדה המחוזית ולעירית ירושלים, מקווים להגיע לעשרות אלפי חתימות עד סוף השבוע

מתחם הספורטק המתוכנן
מתחם הספורטק המתוכנן


בעקבות הוראתם הנחרצת של גדולי ישראל, ובהם הגראי"ל שטינמן ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, להתנגד לתוכנית הקמת ה"ספורטק" בסמוך ובצמוד לשכונות החרדיות בצפון ירושלים, דבר העשוי לגרום לפגיעה אנושה בקדושת שבת קודש וירושלים ובצביונה של העיר, חתמו עד עתה המוני תושבים על ההתנגדות להקמת ה"ספורטק".

העסקנים בשכונות המארגנים את החתימות ההמוניות על ההתנגדות, הודיעו כי בכוונתם להגיע עד סוף השבוע לאלפי חתימות של תושבי ירושלים שיתנגדו להקמת ה"ספורטק".

כזכור, לפני כשבועיים התבקשה מועצת עירית ירושלים לאשר תקציב של 72 מיליון שקלים לשם הקמת ה"ספורטק", בסמוך ובצמוד לשכונות החרדיות בצפון ירושלים- בהן מתגורר ציבור חרדי המונה למעלה מ-120 אלף נפש. המדובר ב"קרית ספורט" ענקית ונרחבת, שאין לה שום קשר וצורך עבור תושבי האזור, כאשר החמור מכך הוא הפגיעה הקשה והחמורה בצביון האזור וקדושת ירושלים וחילולי שבת המוניים ונרחבים הצפויים להיות במקום. ואולם, בשל ההתנגדות הנחרצת של נציגי הציבור החרדי והדתי במועצת העיר להצעה, הסיר ראש העירייה, ניר ברקת, את ההצעה מסדר היום, והתקציב לא אושר.

על אף שהעירייה לא אישרה לקדם את תוכנית ה"ספורטק" ותקצובו, פורסמה התוכנית לציבור הרחב לצורך הגשת התנגדויות, כאשר על המתנגדים להגיש את התנגדותם תוך 14 ימים, המסתיימים ביום ראשון הקרוב. בפרסום התברר כי מדובר בתוכנית להקמת "קרית ספורט" ענקית וגדולה, עם מפרט של מגרשי ספורט וחדרי שירות, הרבה יותר ממה שהוצג לנציגי הציבור בעירייה קודם לכן.

לאור הפרסום הקורא להגיש התנגדויות, התארגנו העסקנים בשכונות השונות ובמינהלים הקהילתיים בצפון ירושלים, והחלו להחתים אלפי אנשים על עצומה הקוראת להתנגד לתוכנית, במטרה לעצור את התוכנית החמורה הזו. בתוך יומיים מאז החלה ההחתמה, חתמו כבר תושבים רבים להביע את התנגדותם הנחרצת, והכוונה היא להגיע לעצומה שעליה אלפים רבים מתושבי ירושלים, כך ששום גורם שלטוני או כל גורם אחר, לא יוכל להתעלם מעמדתו הברורה והתקיפה של הציבור הענק המתגורר בסמוך ובצמוד לאזור בו מתוכנן לקום הפרויקט, ומתנגד לו בכל תוקף.

בעקבות פרסום הפרויקט להגשת התנגדויות, הביעו נציגי הציבור החרדי והדתי בעיריית ירושלים תמיהה כיצד הובאה לאישור במועצת העירייה בקשה לתקציב בסך 72 מיליון שקל עבור ה"ספורטק", בטרם הסתיימו ההליכים הסטטוטוריים לאישור התוכנית. "האם הליך הגשת ההתנגדויות הוא הצגה ואחיזת עיניים בלבד, שמבקשים לאשר תקציב ענק שכזה עוד בטרם הוגשו התנגדויות ובטרם דנו בהם"?, תהו.
ספורטק חתימות ירושלים חילול שבת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד