י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בני ברק: 19 נעצרו במעורבות בגניבת אופנועים

גל מעצרים בחודשים האחרונים, בעיקר של בני מיעוטים, בניסיון להתמודד עם תופעת גניבת אופנועים שהתפשטה באזור

צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90


19 חשודים, בהם בני מיעוטים, נעצרו במהלך החודשים האחרונים, במסגרת פעילות עניפה של משטרת מרחב דן, כנגד תופעת גניבות קטנועים ואופנועים.

הגניבות של האופנועים בוצעו בערים בני ברק רמת גן וגבעתיים. החושדים, חלקם נתונים תחת מעצר בית חלקי/מלא.

מחקירת החשודים עולים מספר מאפיינים המשותפים לגניבות; רוב הגניבות מבוצעות באמצע השבוע, בימים שני עד רביעי בין השעות 12:00-19:00. כמו כן, רוב גניבות הקטנועים מתייחסים לקטנועים בעלי נפח מנוע 125 סמ"ק.

שיטות הגניבה מאופיינות ב-3 דרכים עיקריות: שבירת מערכת ההנעה והנעה באמצעות מברג. חיבור מכשיר המתחבר לחשמל ועוקף את מערכת ההנעה, או לחלופין העמסת הקטנועים או האופנועים על רכב מסחרי סגור. אולם, בדרך כלל קטנועים אשר היו בהם מגיני דיסק או אזעקה - לא נגנבו, למרות שהיה ניסיון כזה.

מפקד משטרת מרחב דן, ניצב משנה שמעון לביא, הוסיף ומסר כי "כוחות המרחב ימשיכו לפעול כנגד כל תופעת פשיעה הפוגעת בתחושת הביטחון של האזרח".

לפני כחודש, ישראל אלמסי, ראש מרחב דן בארגון 'ידידים', חנה מתחת לביתו בשעות הצהרים ברחוב חולדה הנביאה בבני ברק. בזמן שנח, אלמוני במשך כרבע שעה ניטרל את האזעקה, עלה על האופנוע ועזב את המקום.


גניבת האופנוע של אלמסי לפני כחודש

"מדובר באופנוע חדש של 125 סמ"ק, שרכשתי אותו ארבעה חודשים קודם לכן. מצלמות האבטחה תיעדו את הגנב נכנס לחצר הבניין, ולאחר כרבע שעה יצא כשהוא רכוב על האופנוע שגנב לי".

שבוע לאחר הגניבה, חבריו של אלמסי, מארגון 'השומרים' ו'ידידים' הפועלים בעיר, גייסו סכום כסף מכובד, והפתיעו אותו עם אופנוע חדש מאותו הדגם. "אני עדיין ממשיך לשלם על האופנוע שנגנב, אך בזכות החברים שלי, על האופנוע שברשותי כעת לא שילמתי".
אופנועים גל גניבות מעצרים בני מיעוטים קטנועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד