כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

יעלון מיואש: לא יהיה הסדר יציב בימי חיי

שר הביטחון בוגי יעלון, בכנס הרצליה: "לצערי, מנסיוני אני לא רואה הסדר יציב בתקופת חיי. ואני מתכוון לחיות עוד קצת"

צילום: כנס הרצליה
צילום: כנס הרצליה


"אני לצערי, מנסיוני הרב, לא רואה הסדר יציב בתקופת חיי. ואני מתכוון לחיות עוד קצת", אמר שר הביטחון יעלון, בכנס הרצליה הבוקר.

שר הביטחון משה בוגי יעלון שפתח את יומו השלישי של כנס הרצליה בבינתחומי אמר כי "המדיניות הישראלית באשר להתפתחויות באזור היא לא להתערב - לא לנקוט צעד באשר למתרחש בסוריה. יש כבוד לקווים האדומים שלנו שמבוסס על הרתעה. אבל גם שיתופי פעולה שמאפשרים לצדדים לתמרן ולהיעזר אחד לשני. זו מדיניות מפוקחת, ריאליסטית, ללא נאיביות וללא פטרוניזם. אנחנו לא רוצים להחליט בשבילם אם הם יהיו יותר או פחות דמוקרטים. זה הלקח מהתפישה העולמית השגויה כלפי המזרח התיכון.

הסכם הגרעין בין המשטר האיראני למעצמות - די ברור שהצד המערבי מאוד מעוניין בהסכם, ומבחינתנו ההסכם הזה הוא רע. הוא מלבין את הפעילות המנוגדת להחלטות מועצת הביטחון, שאסרו על איראן להגיע לנקודה שהגיעה.


צילום: כנס הרצליה

תהיה לנו מדינת סף גרעינית. מה שלא דובר במסגרת המו״מ זה ייצור הטילים. לא נדונה שאלת פעילות המשטר הזה כמשטר סורר, חתרנות מדינית, טרור. במקביל מנסה לפתוח חזית טרור ברמת הגולן, שנמנעת רק אודות לפעילות שלנו.

כאשר המשטר הזה יתחזק כלכלית וימשיך בפעילות הטרור-תהיה בעיית פוליפרציה במזרח התיכון.

לגבי היחסים בין מדינת ישראל לארה"ב אמר יעלון כי "היחסים חייבים להמשיך ולהיות חלק ממרכיב הביטחון הלאומי שלה. לשמחתי מערכת היחסים הבטחונית לא נפגעה. להיפך. האינטרסים והערכים משותפים. היום אפגש עם יור המטות המשולבים. היחסים הללו חשובים לנו ביותר.

עוד אמר יעלון, כי "המדיניות שלנו בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני היא ברורה. איננו רוצים לשלוט בפלסטינים. הם החליטו להתפצל לשתי שורות פוליטיות. החמסטאן ברצועת עזה. והרשפ בהובלת אבו מאזן ביוש. איננו רוצים שהם יצביעו לכנסת. כשמדברים על מו״מ, אנחנו מוכנים לשבת בכל רגע אבל בלי תנאים מוקדמים. והעובדה היא שגם כשהיו, המו״מ לא צלח. זהו האתגר העיקרי שלנו לטעמי. אני לא רואה הסדר יציב בתקופת חיי. אז בואו נציב יעדים ריאלים. לכן אנו נמצאים כל הזמן תחת אותה מסגרת שלא נשלוט בהם. צעדים ששומרים פה על היציבות. מבלי לנסות לכפות מבחוץ איזשהם קיצורי דרך".
כנס הרצליה משה יעלון שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד