ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

דו"ח משרד הכלכלה: עלייה באפליה על רקע לאום ודת

שר הכלכלה, אריה דרעי: לא יתכן, כי בישראל, בשנת 2015, עדין יופלו אזרחים בשוק העבודה על רקע דת, לאום, מוצא, מגדר או גזע

אריה דרעי. צילום: קובי הר צבי
אריה דרעי. צילום: קובי הר צבי


שר הכלכלה, לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, קיבל מהנציבה הארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה עו"ד ציונה קינג יאיר את הדו"ח השנתי.

לפי הדו"ח, במהלך שנת 2014, טופלו בנציבות השוויון 781 פניות. גידול חד נרשם בפניות על רקע לאום (85%),שירות מילואים (40%) ודת (17%)

781 פניות טופלו במהלך שנת 2014. מניתוח הנתונים עולה, כי בפניות על רקע לאום חל הגידול החד ביותר - 85% (מ-26 ל-48 פניות), לאחר מכן בפניות על רקע שירות מילואים - 40% ובפניות על רקע דת - 17%.

מגמה זו מעידה על המתחים שנוצרו בשוק העבודה בין יהודים וערבים, על רקע מבצע צוק איתן והלחימה בעזה, ובשלב מאוחר יותר, על ההשלכות שהיו למבצע על מצבם התעסוקתי של המשרתים במילואים. מרבית הפניות עדחין עוסקות באפליה מחמת הריון, אף שחלה בהן ירידה.

בסך הכל, נרשמה ירידה של 13.5% בפניות לנציבות, זאת בשל שינוי שיטת קבלת ותיעוד הפניות.

השר דרעי אמר לנציבה כי לחרדים, לערבים, לנשים וליוצאי אתיופיה זכויות שוות בשוק העבודה וכי הוא מבקש להיות מעורב אישית בכל אירוע בו מתקיימת אפליה.

נציבת שוויון, עו"ד קניג יאיר אמרה כי "האתגר המרכזי הניצב לפתחנו בשנים הקרובות הינו הגברת המודעות לעצם קיומה של הנציבות לאוכלוסיות המופלות ולהגביר את האכיפה"

הנציבה הוסיפה כי ההרתעה הינה מהותית, אבל ציבור המעסיקים והמעסיקות בארץ חייבים להפנים שמעבר לחוק, אפליה מנוגדת לכל קוד התנהגותי ותרבותי ופוגעת בראש ובראשונה במעסיק עצמו ובחברה הישראלית כולה.
דרעי אפליה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד