י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גדולי ישראל לתלמידים: "אל תפרשו מישיבת יסודות"

הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי שיגרו מכתב לבני ישיבת 'יסודות' וקוראים להם שלא לנטוש את המקום

צילום: אלי קובין
צילום: אלי קובין


התפתחות בפרשת ישיבת יסודות שנחשפה אמש ב'בחדרי חרדים'. הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, שיגרו מכתב לבני הישיבה ובו הם קוראים "לא לנטוש את הישיבה"

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ‏ראש ישיבת סלבודקא הגרמ"ה הירש, צפוי להגיע לישיבה ביסודות, ובפיו הוראה מגדולי ישראל כי שתי הישיבות טובות, ושהבחורים ישארו כל אחד במקום בו בחר להיות.

במהלך היום חלק מרבני הישיבה, יחד עם המנהל הרב אברהם זיאת, נכנסו ל‏מעונם של גדולי ישראל. לפי קביעתם על על הבחורים שנשארו להישאר. רק 60 בחורים יוכלו להצטרף לישיבתו החדשה של הישיבה הגאון רבי ברוך צבי לב.

בנוסח המכתב כותבים גדולי ישראל: "הנה על האדם לדעת כי כל העולם מלא ניסיונות, ואשרי האדם שעומד בניסיון ועושה נחת רוח ליוצרו יתברך, ואשרי חלקו".

"הנה על האדם לדעת כי כל העולם מלא נסיונות, ואשרי האדם שעומד בניסיון ועושה נחת רוח ליוצרו ית', ואשרי חלקו".

"והנה אחד הדברים החמורים הוא לבטל מקום תורה, ובעיקר הישיבה שלכם אשר יצא שמה לתהילה כאחת הישיבות היותר טובות, וח"ו שיאבד מקום זה, וצער גדול הוא לשכינה הקדושה.

"ולפום צערא אגרא, כי דווקא אלו שיהיה להם הזכות לקיים מקום תורה זה, ולא לנטוש את ספינת הישיבה בשעה זו, יתברכו שיהיה להם סייעתא דשמייא מיוחדת, להצליח בתורה ויראת שמיים, ולמצוא זיווגים טובים, וזכות זו תעמוד להם להתברך בזה ובבא".



ישיבה יסודות פילוג תורה הגראיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד