י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חופשות וויסקי: ברונו שטיין הוא הניצב החשוד

ברונו שטיין, ראש אגף התנועה ומפקד מחוז מרכז, נעצר בחשד להדלפת מידע לעו"ד רונאל פישר

צילום: יואב דודקביץ, פלאש90
צילום: יואב דודקביץ, פלאש90


הותר לפרסום: הניצב בדימוס ברונו שטיין הוא הקצין החשוד בקבלת שוחד מרונאל פישר. שמו הותר לפרסום הבוקר (ד'), לאחר שחלפו 48 מאז עוכב לחקירה בידי מח"ש.

שטיין, כיהן כראש אגף התנועה בשנים 2013-2011 ולאחר מכן מונה למפקד מחוז מרכז.

היום יוקראו בבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי האישום נגד שבעת הנאשמים בפרשת רונאל פישר ויוצג הסדר הטיעון עם קצין המשטרה לשעבר ערן מלכה.

במשרד המשפטים מעריכים כי בעקבות עדותו של מלכה, עוד יוחמר כתב האישום נגד רות דוד, שהייתה פרקליטת מחוז תל אביב.

שטיין בכיר הנאשמים, צולם חוגג בארוע של פישר שלושה חודשים לאחר שנעצר פישר בחשד למתן שוחד. שטיין התפטר, אם כי הכחיש שהדבר קשור לחקירה. גם המפכ"ל, יוחנן דנינו הכחיש שהתפטרותו קשורה לחקירה.

על-פי החשד, שטיין ידידו של פישר - קיבל ממנו שוחד בדמות נסיעות לחו"ל ובקבוקי ויסקי, ובתמורה הדליף לפישר פרטים על חקירות הנוגעות ללקוחותיו. שטיין שוחרר לאחר יום החקירה הראשון למעצר בית בן שלושה ימים, ונחקר שוב.

לפי עדותו של מלכה, שטיין סייע לו ליצור קשר עם פישר ועם עו"ד רות דוד - אז שותפתו וסניגוריתו של פישר - באמצעות הטלפון הנייד שלו בתחילת החקירה נגד פישר ביולי 2014.

מלכה סיפר, כי השתמש בטלפון של שטיין כדי להתקשר לדוד ולהביע את חששו ממעצרו. דוד ענתה לו: "אל תדאג. רונאל שומר עלי, עליך ועל הניצב. הוא שומר על כולנו". החוקרים סבורים, כי בכך סייע שטיין למלכה לתאם עדויות עם פישר ודוד.

עוד הותר לפרסום, כי לפי החשד דוד, הייתה שותפה לשיבוש החקירה נגד הקבלן יאיר ביטון, בעל חברת הבניה ב. יאיר, ובהעברה לידיו של מידע חסוי שמסר מלכה לפישר.

על-פי החשד, ביטון הבטיח לשטיין שימנה אותו לדירקטור בחברת ב.יאיר שבשליטתו.

דוד כיהנה גם היא כדירקטורית בחברה עד שהחלה החקירה נגד החברה בחשד שהלבינה הון עבור ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל.

לטענת מלכה, דוד הייתה זו שעודדה את פישר לסחוט את אלון חסן ולהבטיח לו 150,000 דולר תמורת הבטחה לסגור את התיק נגדו. חסן היה זה שפוצץ את הפרשה כאשר דיווח על ההצעה למח"ש, ותועד כשהוא מעביר לפישר את הכסף.,
משטרה ישראל פשיעה ערן מלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד