י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כך השתלטו עיצוב פנים ורהיטי היוקרה על עולמנו

מהם הרהיטים ה"רגילים" שהופכים את ביתנו ל"חסר זהות עיצובית"? כיצד בוחרים רהיטי יוקרה וכיצד מעצבים את הבית כדי שתהיה לו זהות משלו? תנו למומחים להראות לכם

כך השתלטו עיצוב פנים ורהיטי היוקרה על עולמנו
ערן תורג'מן

בעבר הבתים של כולנו נראו די אותו הדבר – צו האופנה של אותה התקופה הכתיב, פחות או יותר, אילו צבעים יהיו בביתנו, אילו רהיטים ימלאו אותם ולמעשה, במידה מסוימת היה ניתן לומר שלאף בית (מלבד לשוני במבנה ובגודל) לא הייתה אמרה משלו.

הזמנים השתנו ואט-אט תחום האדריכלות בכלל ותחום עיצוב הפנים בפרט החל לתפוס תאוצה.
סגנונות העיצוב השתנו אף הם והכתיבו רבות כיצד בתים ייראו החל מעיצובים בסגנון וינטאג', כפרי ועד לעיצובים מודרניים יותר. סוף כל סוף לכל בית יש זהות...

אך כיצד רהיטי יוקרה מתקשרים לכל זה? שאלה טובה, בואו נבדוק.

מהם רהיטי יוקרה?

רגע לפני שנכנס לעובי הקורה ולמעשה נבין כיצד מעצבי פנים משתמשים ברהיטי יוקרה, עלינו להבין מהם רהיטי יוקרה וכיצד הם נבדלים מרהיטים "רגילים". רהיטים רגילים, בייצור המוני, אלו הם למעשה כל אותם רהיטים שאנו רגילים לראות בחנויות רהיטים פופולריות. מדובר על רהיטים שבכל מספר שנים בודדות (לרוב) אנו מוציאים עצמנו מחליפים וכל הסובבים אותנו, פחות או יותר, רוכשים את אותם פריטים שהופכים את ביתנו "לחסר זהות עיצובית".



כאן בדיוק נכנס השוני הבולט ברהיטי האיכות. רהיטים איכותיים הם פריטים הנעשים באמצעות חומרי גלם מאוד מאסיבים ואיכותיים שלרוב לא משתמשים בהם "בתעשיית הריהוט הרגילה".
אלו הם רהיטים המחזיקים לאורך שנים לא רק ברמת האיכות אלא גם במראה שלהם – דבר שיכול לחסוך הרבה כסף לאלו המחליטים לבחור ברהיטים אלו.

עיצוב פנים בשילוב רהיטי איכות

אז לאחר שהסברנו מעט אודות רהיטי היוקרה, בואו ננסה להבין מדוע מעצבי פנים החלו להשתמש דווקא ברהיטים הללו? ובכן, מעבר לסיבות המצוינות לעיל שגורמות לרהיטים הללו להיות בעלי יתרון מובהק, הרי שמדובר כאן על אלמנט עיצובי מאוד חזק. רהיטי יוקרה מעוצבים בהתאם לדרישותיו של הלקוח (שאליו יכול להתלוות כמובן מעצב הפנים) החל מצורת הרהיט, לדוגמא: רהיטים בעלי צורה מעוגלת יותר, יותר סימטרית המתאימה לעיצוב מודרני יותר ועד לבחירת חומרי הגלם עצמם – עץ, פלדה, ברזל, אלומיניום וסוג הריפוד עצמו וצבעו. בכך, למעשה, כמעט בלתי ניתן למצוא את אותו הרהיט היוקרתי באותו המראה פעמיים, נתון מדהים!

האפשרות לבחור כיצד, הלכה למעשה, צעד אחר צעד, רהיט היוקרה ייראה בכדי שיתאים באופן מדויק למראה שמעצב הפנים מעוניין לייצר בחלל אותו הוא מעצב לצד האפשרות שרהיטים אלו יהיו נוחים מבחינה פונקציונליות, באופן מדויק, עבור המשתמש גורמים למעצבי פנים רבים לחבוק את האפשרות הזו ועל ידי כך – לשדרג עבודתם.



במידה והינכם מעוניינים לדעת פרטים נוספים אודות אפשרות רהיטים בהזמנה אישית לעיצוב הבית , ניתן להקליק על הקישור המצורף.

אבל רגע... מה עם פריטי עיצוב נוספים? הרי אף עיצוב פנים ברמה גבוהה לא יהיה מושלם ללא אלמנטים נוספים ובשל כך מעצבי פנים אוהבים להשתמש "במשחקי צבעים" – אור וצל, פריטי עיצוב הכוללים בתוכם, בין היתר, אגרטלים מעוצבים, ווילונות, תמונות עשירות, צביעת קירות בצבעים שונים בהתאם לחלל החדר, שטיחים, מתלים, מראות וכיוצא מכך.
מעצבי פנים המשתמשים בכל האפשרויות שציינו לא רק הופכים את הליך העיצוב לנכון מבחינת המראה הסופי, אלא גם לפרקטי עבור הדיירים.



תכנון ועיצוב הריהוט: cook רהיטים
עיצוב פנים: שמרית קאופמן
צילום: אבישי פינקלשטיין
רהיטים עיצובים אופנה סטייל וינטאג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד