כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

השוחטים יוצאים לקרב: "בגלל הגר"ד לאו יתייקר הבשר - מי ייתן את הדין?"

עשרות שוחטים הפגינו מול משרדי הרבנות הראשית, נגד שינוי נהלי משלחות השחיטה, על ידי הגר"ד לאו • "אחרי כל כך הרבה שנים, מטילים בנו רפש, ופוגעים לנו בפרנסה" • הרבנות: "שינוי הנהלים הכרחי, הטענות על ייקור הבשר אינן נכונות" • וידאו

השוחטים יוצאים לקרב: "בגלל הגר"ד לאו יתייקר הבשר - מי ייתן את הדין?"
אבי שיף


עשרות שוחטים הפגינו הבוקר (ד'), מול משרדי הרבנות הראשית בירושלים נגד החלטתו של הגר"ד על שינוי נהלי יציאת משלחות השוחטים לחו"ל.

עשרות שוחטים הפגינו היום מול בית הרבנות הראשית לישראל בירושלים. הרב הראשי האשכנזי הגר"ד לאו, שינה את הנוהל לפיו כל יבואן בוחר לעצמו ראש צוות שחיטה, היוצא לחו"ל וקבע כי תוכנת מחשב, שתבחר באופן אקראי לחלוטיו את אנשי הצוות. היבואנים הגישו בג"צ נגד ההחלטה אך עתירתם נדחתה. עתה החליטו השוחטים לצאת למחאה.

הרב אברהם סודרי מראשי המפגינים אמר ל'בחדרי חרדים': "אני עובד במערכת הכשרות כבר למעלה מ-50 שנה. במשך כל התקופה הזאת מי שניהל את נושא הכשרות הייתה המחלקה לכשרות חוץ לארץ. הדברים התנהלו בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

"אנחנו פה בגלל השם הרע שהוציאו על אנשים שמטילים עליהם רפש ולא מאמינים בהם. אנחנו החיילים של הרבנות. אנחנו מבצעים מה שמוטל עלנו בצורה הכי טובה. לא יתכן שאחרי כל כך הרבה שנים יטילו רפש ויגידו שאנחנו אנשים לא נאמנים, שיש להם תלות ביבואן ולכן הם רוצים לעשות הגרלה.

"אין שום תלות - יש יחס עובד ומעביד אמנם, אבל אין יחס של זיקה שיכולה לשנות את תנאי הכשרות - הרי זה הבסיס של האמון שנותנים בנו - שיש חזקת כשרות.

"אם יש להם חשדות", המשיך הרב, "אז שיטילו על האדם אשר חשוד בעינייהם ויטפלו בו. מה הפיתרון שהם מציעים הגרלה ואז יצא שכל אחד יעבוד במקום אחר. אז מה הפיתרון בדבר הזה?"

"המצב הזה", טוען הרב, "יביא להדרדות של המחירים שאף אחד לא יוכל לעמוד בהם. לחגים כבר לא נראה שיגיע בשר. תהיה עליית מחירים דרסטית. מי יתן את הדין על זה?

"לכן אנחנו מבקשים ומוחים על כל ההתנהלות הזאת, ומבקשים שמי שבידו לקבוע שישנו את המצב יחזירו את המצב לקדמותו".



הרבנות הגיבה כי: "אין כל ספק שהמצב בו המושגח (היבואן) בוחר לעצמו את המשגיח (ראש הצוות) הינו מצב לא סביר ולא תקין ועלול לגרום לתקלות קשות בפיקוח על כשרות הבשר. הנהלים החדשים תפקידם לתקן עיוות שהיה קיים במשך שנים רבות.

"בשלב זה, בידי השוחטים האפשרות לבקש מביה"ד האזורי לעבודה להשתבץ לעבודה בצוותי השחיטה ע"פ הנהלים החדשים וע"כ טענתם כאילו הרבנות פוגעת בפרסנתם אינה נכונה.

"ע"פ חישובים שנערכו בידי גורמי מקצוע, השינויים בנהלי ייבוא הבשר, אינם אמורים לגרום לייקור במחירי הבשר כלל, ולעניין צוותי שחיטת הבדצי"ם, אמורים לייקר את מחיר הבשר במספר אגרות לקילו לכל היותר. כל התייקרות נוספות מעבר לכך, הינה ניסיון להעלות את מחירי הבשר על גבם של הצרכנים ואין לכך כל קשר לנהלים החדשים,.













הפגנה שחיטה רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד