ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גר חסידי מקליפורניה התחתן בירושלים • צפו

סיפורו הייחודי של גר הצדק שגדל במשפחה אוונגליסטית והפך לחסידו המובהק של האדמו"ר מקליבלנד רעננה • וידאו

גר חסידי מקליפורניה התחתן בירושלים • צפו


אמש (ג) נערכה שמחת חתונה מרגשת לחתן גר צדק חסידי בשם יוסף יואל שרמן, ולמי שנכנס להשתתף בשמחת החתונה לרגע היה נדמה כי מדובר בחתונה לנכד אחד האדמו"רים שהשיא את בנו.

החתן המדובר נולד באנהיים - עיר במחוז אורנג' בקליפורניה, ארצות הברית, בקרבת העיר לוס אנג'לס. הבית שבו גדל יוסל שרמן, היה בית נוצרי אדוק, המבוסס על אדני הזרם האוונגליסטי בנצרות, שעל שורותיו נמנים כ-75 מיליון אזרחים בארצות הברית. בהתאם לסגנון האוונגליסטי, בית משפחת שרמן המתבוללת, היה מאופק ושמרני במידה יתרה: צורת הבידור המודרנית-מערבית לא חצתה את מפתן הבית

את דרכו ליהדות בשלהי לימודיו, ערב השגת התואר השני, עמל שרמן על עבודה סמינריונית העוסקת בבחינת ידע תאורטי מול המציאות בשטח. הוא נדרש לסקור מגוון רב של דוגמאות ותחומים - שבהם התזה המדעית נוקטת גרסה מסוימת - ואילו התוצאות מוכיחות תמונה שונה.

בראיון לפני שנתיים לעיתונאי אריה ארליך בעיתון 'משפחה' סיפר הרמן: "מצאתי את עצמי בודק את הידע שהיה בידי מלימודי התנ"ך, מול המציאות והעולם - וככל שהעמקתי בדבר, כך הפנמתי שהתורה היהודית היא האמת הבלעדית, והיא היחידה שמציגה קבלות הנשזרות במציאות של העולם. ערכתי השוואות של 'הברית החדשה' מול העולם והאנושות - והתחלתי להתמלא מחשבות על כך שבסך הכל מדובר בסילוף משובש ומגוחך של התנ"ך. ככל שהתעמקתי, גיליתי אינספור סתירות, קושיות ותזות מופרכות מיסודן. היה לי קשה להתמודד עם מבול השאלות שהציפו אותי, ולא היה לי עם מי לחלוק אותן.



"כשחזרתי לקליפורניה", הוא מספר, "החלטתי לפנות לרב יהודי. ביררתי היכן אני יכול לפגוש רב יהודי, והופניתי אל הרב זלמן בלומינג, שליח חב"ד לקליפורניה. התביישתי לבוא אליו בעצמי - אז שלחתי דואר אלקטרוני לבית חב"ד, ובו פירטתי את כל התהיות שלי לגבי ספרי הנצרות. כעבור יומיים, קיבלתי תשובה ארוכה ומפורטת המוכיחה את האמת היהודית. בסוף המכתב הציע לי הרב להשליך את כל ספרי הנצרות שברשותי לאש, לא פחות. ומשם יצא לדרך חדשה".

בארץ ישראל התקשר לרבי מקליוולנד ברעננה עמו התייעץ על כל צעד ושעל ואף סיפר לו על היותו גוי למרות שהתקרב ליהדות והיה נראה כי רק חשקה נפשו ללמוד עוד ועוד.

כשהרגיש כי השעה בשלה להצטרף רשמית אל העם היהודי, הוא פנה לבית דין העוסק בגיורים, שם נדחה שוב ושוב ושימש כגוי של שבתות ושל ערבי פסחים - עד שרבותיו הפנו אותו לבית הדין של הגר"נ קרליץ, שאינו מרבה בקבלת גרים, אולם גר שמתגייר שם נחשב לבעל הכשר גֵרוּת מהודר במיוחד. באלול תשע"ב נערכו שני האירועים המרגשים והמכוננים בחייו - טבילה ומילה כדת משה וישראל. לאחר שבע שנות השתייכות כמעט מלאה לציבור החרדי תוך שמירת תרי"ג מצוות כשעודנו גוי.

אמש הוא סגר מעגל ונישא באולמי בית ישראל בירושלים לרעייתו - ממוצא תימני. בחתונה השתתפו אדמו"רים וחסידים רבים שהגיעו לשמוח בשמחתו. בהם האדמו"ר מתולדות משה שהחתן הסתופף בצילו והאדמו"ר מקליוולנד שלקח את הוצאות החתונה על עצמו.

























































גר צדק יוסל קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד