י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"מקובלים שאינם יודעים מימינם לשמאלם, דיבוק פסיכיאטרי"

הגרש"ב גנוט, מחשובי התלמידי חכמים באלעד, במכתב חריף על פרשת 'הדיבוק' כביכול בעיר • מדוע לא מדובר ב'דיבוק'? • מי הוא אהרן בן מסעודה? • "הת"ח שנכחו בתיחקור פרשו מיד, כשהבינו שהכל בוקי סריקי והאשה האומללה זקוקה לאישפוז"

הוצאת דיבוק. צילום ארכיון: אלי קובין
הוצאת דיבוק. צילום ארכיון: אלי קובין


בעקבות פרשת הדיבוק החדש שצץ בעיר אלעד, כתב אחד מחשובי התלמידי חכמים בעיר, הגרש"ב גנוט, מכתב חריף, בו הוא מביע את דעתו על התופעה, מסביר מדוע גם על פי סודות הקבלה אין מדובר ב'דיבוק', ותוקף את אותם 'מקובלים' המתעסקים במקרה.

וזה נוסח המכתב בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים':

"לכבוד ידידי הרב.... שליט"א

"בדבר שאלתך על "הדיבוק" שכביכול התרחש בעירנו אלעד. מדובר באשה שככל הנראה סובלת ממחלת פיצול האישיות או בעיה פסיכאטרית דומה, והיא מדברת כאילו בקול של גבר.

"האשה נשאלה על ידי אחד מגדולי תלמידי החכמים בעירנו, הגאון רבי ינון מלאכי שליט"א, שאלות בסיסיות, כגון האם מלאכי החבלה עומדים לימינה או לשמאלה, והיא השיבה שהם עומדים לשמאלה. דבר שהאריז"ל כותב במפורש לא כך שבשער רוה"ק, שמלאכי החבלה עומדים בצד ימין.
האשה נשאלה האם בבית דין של מעלה השתתפו 14 או 18 דיינים והיא השיבה: 18... שזה מספר סתמי, שלא היה ולא נברא בבי"ד של מעלה...

"היא נשאלה לשמות בני משפחתה ואמרה שנין שלה לומד בירושלים, שמו כך וכך ושם ישיבתו כך וכך. בבירור שנערך עולה שאין בחור כזה ואין כזאת ישיבה בשום מקום בתבל, וכן גיבובי הבלים, שאינם מתאימים לשום מעשה של דיבוק שמובא בכל ספרי הדיבוקים (וכבר הארכתי בזה במאמר לפני מספר שנים, ב..., כאשר הרב... הוציא כביכול דיבוק).

"האשה טענה שהיא גבר בשם 'אהרן בן מסעודה', והגר"י מלאכי טוען, ובצדק, שבכל בית קברות, בחלקת יוצאי מרוקו, ישנם כמה וכמה 'אהרן בן מסעודה', ואם זהו הראיה שמדובר בדיבוק, אזי זוהי ראיה מגוחכת.

"יש הרבה לכתוב על תופעת אותם 'מקובלים' מעירנו, שחלקם בעלי תשובה מלפני שנים ספורות, ועוסקים בתורת הקבלה, ואינם יודעים מימינם לשמאלם בתורה והלכה, ואכמ"ל, ואדרבה, התלמידי חכמים שנכחו בתיחקור קודם לכן, פרשו מיד, כשהבינו שהכל בוקי סריקי והאשה האומללה זקוקה לאישפוז בבית רפואה המתאים לכך, ה' ירחם.

"לפיכך הנה שוב מקרה של המון העם, המערבב חצאי שמועות וכזבים, כדי לחוש שהנה, זכינו לדיבוק נוסף בדורינו העני... ולנו אין שיור אלא התורה הזאת

בברכה, שמואל ברוך גנוט".
מסעודה דיבוק קבלה מכתב גנוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד