י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגר"מ שטרנבוך לאיל הון: תמכור את המניות ב'ביג'

החרפה במאבק נגד חברת 'ביג' והקניון באשדוד הפתוח בשבת • ראב"ד ה'עדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, הורה לאיל הון מארה"ב, למכור את אחזקותיו בחברה • רבני העיר יצאו בקריאה לחרם כולל על הקניון

הגר"מ שטרבנוך. צילום: יעקב כץ
הגר"מ שטרבנוך. צילום: יעקב כץ


חילולי השבת בקניון 'ביג' באשדוד: הגר"מ שטרנבוך פסק נחרצות בתשובה לשאלת נגיד מאילי ההון שבארה"ב "תמכור את המניות".

בימים האחרונים הגיע למעונו של הגר"מ שטרנבוך, איל הון חרדי, המחזיק בחלק ממניות חברת 'ביג' אשר לאחרונה פתחה את שעריה בשבת בקניון באשדוד.

הגר"מ שטרנבוך הורה לו בנחרצות כי עליו למכור את המניות, וזאת בנימוק כי מאחר שהחברה מחללת שבת בפרהסיה, הרי היא מעמידה את שמירת השבת בכל רחבי הארץ בסכנה, ולכן - כדי שלא להיות שותף לעוברי עבירה, עליו להתנתק ממנה.

בתוך כך אמש התפרסמה לראשונה חתימתם וקריאתם של רבני ואדמו"רי העיר אשדוד, מכל העדות והחוגים, הקוראים שלא לקנות כלל במרכז הקניות 'ביג פיישן' שהפך למוקד ולסמל לחילולי השבת. בקריאתם מזהירים הרבנים "הדירו רגליכם ואין לקנות במקום זה".

מרכז הקניות 'ביג' הממוקם בכניסה לעיר אשדוד, הפך כידוע למוקד לחילולי שבת כאשר הנהלת המתחם השקיעה מאמצים רבים למשיכת הלקוחות דווקא בימי השבת שהוגדר על ידם כ'יום קניות'.

כתוצאה מכך מגיעים למקום אלפי לקוחות הנוהרים למתחם מכל ישובי הדרום, כשהדבר הביא לפגיעה חמורה בקדושת השבת. מלבד החנויות שנפתחו בזו אחר זו ב'ביג', נפתחות חנויות נוספות בכל רחבי העיר, כאשר תופעה דומה ניכרת כבר בישובים הסמוכים.

בסיורים שנעשו בשבוע האחרון בידי חברי וועדת הרבנים המיוחדת לנושא הפועלת על יד בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, נמצא כי המתחם כולו עומד שומם בימי החול. החנויות התגלו כריקות והמוכרים שעמדו בפתחי החנויות הבהירו כי "בימי החול אין מה לחפש
כאן. רק בשבת המקום שוקק חיים"..

מצב זה לא נעלם מעיניה של הנהלת 'ביג' שקיבלה תלונות רבות על כך מבעלי החנויות, ולאחרונה יצאה אף הרשת במבצע מיוחד שנועד למשוך למקום את הקונים דווקא בימי החול, אלא שלמרות זאת בימי החול נוכחות הקונים במקום דלילה.

בעקבות זאת שבו ופרסמו רבני העיר את הקריאה האוסרת את הקניות במתחם 'ביג' באשדוד מכל וכל, כאשר המטרה היא למנוע מצב שבו יכנס יהודי שומר שבת למתחם שתכליתו פגיעה בקדושת השבת. במקביל, פנו חברי ועדת הרבנים בקריאה אחרונה לגופים המושקעים בחברת 'ביג' בדרישה נחרצת למשיכת ההשקעה הגורמת לכך שכספיהם של יהודים שומרי שבת מופנים לחברות שחרתו את הפגיעה בשבת על דגלן. "השקעה ב'ביג'" הזהירו הרבנים במכתב, "עלולה להביא לפגיעה קשה בחברה שתמצא את עצמה משלמת את מחיר הפגיעה בשבת".
ביג שבת קניות מניות הרב שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד