י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שלום בית ב'עדה החרדית'? מונו חברי ועדת הסכמות בתיווך הגבאי מסאטמר

הגבאי האגדי של סאטמר, ר' מוישה פרידמן, הגיע לשליחות מיוחדת בישראל, שאמורה להסתיים הערב באסיפת הנהלת העדה החרדית, שתאשרר הסכם כתוב על הוספת 14 נציגים להנהלת 'העדה' • בחדרי חרדים חושף את הסיפור המלא והשמות החדשים

חברי ההנהלה החדשים שמונו בהעדה החרדית
חברי ההנהלה החדשים שמונו בהעדה החרדית


פרסום ראשון: הגבאי האגדי הרב משה פרידמן - שר החוץ של סאטמר השוהה בארץ - ביקר אצל הגאב"ד הגרי"ט וייס ואדמו"רי העדה, ובמהלך הביקור הביא לכינונה של "ועדת ההסכמות" בתוככי העדה ולהסכם על הוספת חברי ההנהלה.

ר' משה פרידמן, הגבאי המיתולוגי של אדמו"רי בית סאטמאר ואיש אמונו של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל, שוהה בימים אלו בארץ וכאמור הצליח להביא להסכמה רחבה בעדה החרדית על הוספת חברי הנהלה לחיזוק סמכות הנהגתו של הגאב"ד הגרי"ט וייס בתוככי העדה החרדית.

'המשב"ק של סאטמר' החל במסע דילוגים בימים האחרונים אצל הגאב"ד ואצל האדמו"ר מתולדות אהרן, האדמו"ר מדושינסקיא והגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר - מנהיג קהילות ברסלב, כמו כן נפגש עם ראשי הנהלת העדה החרדית, והנהלת קהילת סאטמר בירושלים.

בסיומו של מסע הדילוגים, יוכלו כל מרכיבי העדה החרדית להודיע על הסכמה רחבה שהתקבלה על הוספת חברים חדשים להנהלת העדה כרצונו של גאב"ד העדה, צעד שנתמך על ידי האדמו"ר מוהרי"י מסאטמר.

לצורך העניין הוקמה "ועדת ההסכמות", גוף חדש מסוגו, אשר הורכב בכדי לפתור בעיות וסכסוכים בתוככי 'העדה', הועדה מורכבת משני נציגי סאטמר הרב דוד מנשה רוטשילד סגן יו"ר העדה והרב אפרים שטרן, שני נציגי חסידות דושינסקיא, הרב שמעון ווייס סגן יו"ר העדה, הרב פרץ לפקוביץ, ושני נציגי ירושלים הרב שלמה מינצברג והרב יעקב ראטה סגן יו"ר העדה, וביחד הובילו להסכמה רחבה, אשר תאושר ע"י כל חברי הנהלת העדה החרדית.

בסך הכל נכנסים כעת עוד 14 נציגים להנהלת העדה החרדית, 4 נציגים מקהילת ברסלב של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר ושל הגה"צ רבי משה קרמר, 4 נציגים מקהילות הפרושים שבהנהגת הגאון רבי יהושע דוד טורצ'ין, ועוד 3 נציגים לחסידות סאטמר (מהרי"י), ו-3 נציגים לחסידות סאטמר (מהר"א).

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המהלך נתקל בהתחלה בהתנגדות מכיוונם של חוגים בתוככי ההנהלה, שחששו כי בצעד זה הולכים 'לכונן סדר עולמי חדש' בתוככי חוגי העדה, אבל אחרי אילוצים רבים ולאור ביקורו של של הגבאי והמשב"ק ר' משה פרידמן [הנקרא גם שר החוץ של סאטמר] הצליחו להגיע להסכמה מקיר לקיר.

ביום שלישי התקיימה מסיבה מיוחדת במלון "וולדורף אסטוריה" בירושלים, לכבודו של המשב"ק ר' משה פרידמן ובנו הנגיד ר' ליפא, בה נכח גם הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר שהגיע לשמחת החלאק'ה לנכדו של המשב"ק, רבים מהנוכחים ראו בהופעתו של הגרי"מ שכטר כסוג של הוקרה מיוחדת על השלמת המהלך של הוספת חברי ההנהלה, באירוע נכחו נציגים מחסידות תולדות אהרון וחסידות דושינסקיא, וראשי חסידות סאטמר בארץ.

המהלך האחרון יהיה לקראת ערב היום (ה') באסיפת הנהלת העדה החרדית שתתכנס במיוחד לאישרור ההסכם שנחתם בכתב.

האם השלום בהעדה החרדית יחזיק מעמד? ימים יגידו.

ר' משה פרידמן בביקור אצל האדמו"רים והגאב"ד השבוע . צילום: שמואל דריי














חברי ועדת ההסכמות


העדה החרדית משה גבאי סאטמר הרב וייס חברי הנהלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד