י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

8 חודשי מאסר לקטין שחצה באור אדום במהירות מופרזת ודרס למוות נערה

עמותת אור ירוק: "על המשרד לביטחון פנים להשלים את פרויקט מצלמות האכיפה בהקדם, בכדי למנוע עוד מקרים של מוות מיותר כמו זה של הנערה בת ה- 16"

8 חודשי מאסר לקטין שחצה באור אדום במהירות מופרזת ודרס למוות נערה



שופט בית משפט השלום לתעבורה בחיפה, גזר בחודש אפריל האחרון שמונה חודשי מאסר בפועל, לקטין שנהג במהירות בלתי סבירה, נכנס לצומת באור אדום וגרם למוות ברשלנות של נערה בת 16.

בפסק הדין כותב השופט, כי הנהג, כמעט בן 18, נהג בשעות הערב ברכבו הפרטי בשדרות ההסתדרות בעיר חיפה על גשר קריית אתא לכיוון עכו והגיע לצומת הרחובות ההסתדרות-בן צבי. בצומת יש מעבר חצייה מרומזר ובדיוק באותה עת חצתה בו את הכביש נערה בת 16. הנהג נכנס אל תוך הצומת באור אדום תוך שהוא נוהג במהירות שאינה סבירה ופגע בה בעוצמה רבה. כתוצאה מכך, הנערה נפצעה באורח קשה ומאוחר יותר מתה מפצעיה.

בפסק הדין, ביקשה ההגנה להקל בעונשו של הנאשם בשל היותו קטין. הבקשה נדחתה על ידי בית המשפט משום ש"בהינתן גיל שהינו על סף בגירות, אין מקום לתת משקל מיוחד לקטינותו של הנאשם בעת גזירת הדין". עוד ציין השופט כי ככל שהקטין קרוב יותר לבגירות, כלומר לגיל 18,בעת ביצוע המעשים, מוצדק יותר להתחשב בשיקולי הענישה הקבועים בחוק העונשין. השופט מוסיף כי הדבר נכון במיוחד במקרים בהם תוצאות האירוע הן קטלניות כל כך ונבעו מנהיגה רשלנית וחסרת אחריות וממהירות מופרזת.

על הנהג נגזרו בסך הכל 18 חודשי מאסר, מתוכם שמונה חודשי מאסר בפועל, ועוד עשרה חודשי מאסר על תנאי. כמו כן, רישיונו נפסל לשמונה שנים, והוטל עליו קנס בסך 40 אלף ₪.

עמותת אור ירוק: "הגדלת פריסת מצלמות האכיפה תוכל למנוע מצבים בהם נהגים ירשו לעצמם לנסוע במהירות ובאור אדום. נהגים אשר יידעו כי הם עלולים לקבל קנסות כבדים בגין מעבר באור אדום או נסיעה במהירות מופרזת, יירתעו ולא יבצעו עבירות תנועה אלו. על המשרד לביטחון פנים להשלים את פרויקט מצלמות האכיפה בהקדם, בכדי למנוע עוד מקרים של מוות מיותר כמו זה של הנערה בת ה- 16".
אור ירוק תאונות כביש הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד