כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יונדאי i35: הכירו את 'מלכת הליסינג'

היא נלחמת בשוק הקשה ביותר, מגיעה עם עיצוב אמריקני מרשים ואבזור גבוה בהרבה מהמתחרות, אבל משהו קצת התפקשש באיכות • צביקה בדרכים עם המשפחתית היפה בישראל - יונדאי i35

יונדאי i35: הכירו את 'מלכת הליסינג'


קשה שלא להתאהב ביונדאי i35. המבנה המוארך והמראה האלגנטי והמרשים עושים את שלהם. יהיו מכם שיזלזלו ויפטירו "סתם קוריאני" אבל לא יהיה בכך כדי לגרוע במראה הנהדר המייחד אותו.

הוא נלחם בשוק הקשה מכולם. שוק הרכבים בכלל הולך ונהיה צפוף יותר ויותר, אבל שוק המשפחתיות בפרט. תוסיף לכך העובדה שהקרואסובר, הג'יפים והמיני נוגסים בכל פה בשוק הרכבים ותבינו כמה קשה המלחמה על כל לקוח.
למרות זאת ה-i35 הפך להיות אחד הרכבים המוכרים ביותר בישראל. הן בגלל שאי אפשר לפספס אותו והן בגלל שבשנים 2013 ו-2014 הוא ניצב במקום השלישי ברשימת המשפחתיות הנמכרות ביותר בישראל, כשיונדאי מסרה 7,000 חתיכות ממנו.

אם נשווה אותו למתחרים, אין ספק, לטעמי לפחות, שהוא יפה מהם בהרבה. יותר מהקורולה, יותר מהפוקוס, מפורטה ומהג'טה. אי אפשר לפספס שמדובר בשטאנץ' המייחד של יונדאי, אך יופיו של ה-i35 עולה על אחיו למשפחה. העיצוב שלו שמגיע הישר מארה"ב מדמה אכן רכבים אמריקאים. האורך עומד על למעלה מ4.5 מטרים והרוחב עומד על 1.77 מטר בלבד, למרות שבמבט ראשון הוא נראה הרבה יותר.


הגירסא שלפנינו הוצגה לראשונה ב-2010 אך זכתה לשדרוג נרחב יותר ב-2013, בעיקר בפנסים. הגירסא הזו היא המשכה של האלנטרה ומהווה את הדור החמישי שלה.

נכנס פנימה. הבדים הבהירים העוטפים את המושבים מעניקים לו נקודות יתרון רבות. הם הופכים את החלל לנעים לעין, לעשיר ולרחב הרבה יותר. לגמרי לא ברור מדוע שאר החברות לא מעתיקים את הרעיון הזה. החלל רחב ומאיר עיניים. ההרגשה באמת טובה וניכר שביונדאי עשו מאמץ להפוך את תא הנהג למושך ומזמין. יחד עם זאת נראה ונרגש שהחומרים מהם עשויים הדשבורד ופנים הרכב, "לא משהו". הכל מרגיש פלסטי מידי.

אבל יש משהו שלא ניתן לקחת מה-i35, וזה האבזור שלו. אם אתם מחפשים רכב מאובזר ברמה גבוהה שיפנק אתכם וייתן לכם תחושה של ציוד ואבזור מלא, הגעתם לכתובת הנכונה.

אם תרצו, למשל, להתניע, לא תצטרכו לחפש אחר הסוויץ' שכן כפתור הסטארט מחליף אותו. ה-i35 מאובזר, כנורמה, ברמות נדירות שאין בקטגוריה הזו וגם לא בקטגוריות גדולות יותר. (בגרסה הנמכרת באופן פרטי, ולא בזו הנמכרת בשוק הליסינג). הדבר הזה בא לידי ביטוי גם במערכת מובילאיי שההוצאה הכספית עבורה כמו גם היתרון שהיא מעניקה שווים הון. מסך מולטימדיה המכיל גם מצלמת רוורס (למרות שהמערכת קצת קטנה ופשוטה). גג נפתח, כיסא נהג מתכוונן חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת בלוטות' שמאפשרת שליטה מההגה. וכמו ביונדאי, ההגה מאובזר גם במערכת ה-flex steer שניתן למצוא בעיקר ברכבי ספורט. מדובר בלחצן ששולט במערכת ההיגוי ויכול להניע את ההגה בין מצב normal המתאים לנהיגה בין עירונית, מצב sport המתאים למהירות גבוהה ודרך מעוקלת ומצב comfort שעדיף לנסיעה עירונית ולחניה. ולמרות כל הלחצנים, ההגה לא נראה עמוס, אלא מכובד ומרשים.


אם נתמקד רק באבזור הרי שה-i35 מקבל ציון 10.

אבל הבעיה היא באיכות. אקדים ואומר: האיכות טובה. הבעיה שהיא אינה מצוינת. ה-i35 מצויד במנוע 1.6 ליטר בעל הספק של 132 כוחות סוס שמהווים נתוני פתיחה יפים מאוד, אבל הנתונים האלו לא מורגשים מספיק בשעת נהיגה.
יחידת הכוח החדשה נעימה, שקטה וזורמת יותר אבל בנסיעה, בעיקר מחוץ לעיר, שומעים שהוא מתאמץ. המחסור במגדשי טורבו, תיבות הילוכים רציפות, רובוטיות או כפולות מצמדים מורגש וגם התאוצה לוקה בחסר.
בעיה נוספת היא רעשי הנסיעה שנשמעים בחלל הרכב. ההאצה מ-0 ל-100 עומדת על מעל ל-11 שניות והעובדה הזו מראה שה-i35 אינו רכב מירוץ שנמצא כאן כדי לחרוך את האספלט. ההגה רך והתמרון מצויין הן בעיר והן מחוצה לו, והמתלים מקבלים 7 בספיגת מהמורות. בסעיפים של איכות הנסיעה יונדאי לא מקבלת דירוג גבוה.

תא המטען רחב וגדול ויכול להכיל 485 ליטרים וזאת עוד לפני קיפול המושבים האחוריים - עובדה שניתנת להיעשות בקלות ובמהירות ומעניקה יתרון חשוב נוסף לנשוא כתבתנו. כושר זלילת הדלק של מיועדנו נמצא בשפל יחסי מאחר והוא מתגלה כחסכני ושתה ליטר בודד לכל 13 ק"מ. זאת בנסיעה משולבת שכללה גם את העליות בואכה ירושלים.

בסופו של דבר מדובר ברכב משתלם. המחיר, אם תהיתם עומד על 131,900 ש"ח.
אמנם איכות הנסיעה עוד טעונה שיפור אבל בהחלט שמדובר במשהו אופייני לקטגוריה הזו. ועם יד על הלב - הרוחב, הנוחות, כושר הנשיאה, המראה הנהדר ומעל לכל האבזור הייחודי, יש בהם כדי לפצות על כך ולהפוך את היונדאי לרכב משתלם בהחלט.
יונדאי i35

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד