י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

צפו בוידאו: ראש הישיבה פרץ בבכי, והתלמידים קרעו קריעה

"אנחנו לא נפרדים" אמר ראש ישיבת 'יסודות' הגאון רבי ברוך צבי לב כשקולו נשנק מבכי, ותלמידי הישיבה קרעו בדש בגדם • מיד לאחר השיחה קם ראש הישיבה ועזב יחד עם 60 תלמידיו לאחר שבע שנים בראשות הישיבה • תיעוד בלעדי

צפו בוידאו: ראש הישיבה פרץ בבכי, והתלמידים קרעו קריעה


סערת הפילוג בישיבה הגדולה במושב יסודות שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' אינה יורדת מסדר היום: טרם פרש הגאון רבי ברוך צבי לב מהישיבה והעתיק עם 60 מתלמידיו לתל אביב, הוא מסר שיחת פרידה בישיבה, בה פרץ בבכי יחד עם תלמידיו, שלא הצליחו להיפרד מרבם.

ראש הישיבה סיים את השיחה ועזב את הישיבה רק עם 60 בחורים, כפי שהורו הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"ה הירש והגר"ב ויסבקר לישיבת רמב"ם בתל אביב עד שימצא מקום של קבע לישיבה החדשה. בכך תמו שבע שנות הרבצת תורה בראשות הישיבה ביסודות. הישיבה שתישאר במקום תמשיך לשאת את השם "משכן ידידיה".

ל'בחדרי חרדים' הגיע התמליל המלא בוידאו ובהקלטה של דבריו קורעי הלב של ראש הישיבה טרם עזב את ההיכל.

ראש הישיבה הגרב"צ לב: "לא עשיתי דבר אחד קטן וגדול, אני חוזר - לא עשיתי, אני אומר את זה ליד ספר תורה, דבר קטן כגדול ללא הכרעה והתייעצות עם רבותי גדולי ישראל שהרב שטיינמן מינה אותם בעניין זה.

"כל הדברים ששומעים שאינם עולים בקנה אחד ובשקר יסודם. לא היה ולא נברא, ישבתי פה בישיבה שמונה חודשים תחת עלילות שהעלילו ושתקתי. החזקתי בכל הכח והתייצעתי עם רבותי".

ראש הישיבה פרץ בבכי והוסיף: "ההרגשה של רב ותלמיד, שרב מרגיש וצריך להרגיש שהם הבנים שלו, בני אהובי כל אחד ואחד מכם הרי הוא לי כבן, חשבתי עליכם כל הזמן. חשבתי רק כמה אני יכול לתרום לכל אחד ואחד, כמה אני יכול לעזור בלימוד ושאר דברים, ומסרתי נפש בשביל זה.

"דברים שאתם יודעים ודברים שאתם לא יודעים, לא חשבתי על עצמי חשבתי עליכם לא חשבתי להתגדל חשבתי לגדל, לא חשבתי להתפתח חשבתי לפתח".

שקולו נשנק מבכי הוסיף ראש הישיבה: "לפני כל שיעור כללי זאת התפילה שלי - ריבונו של עולם לא לכבודי ולא לכבוד בית אבא אני מתכוון, אלא לכבודך אני מתכוון. תעזור לי להמתיק את התורה לתלמידים שיבינו וישמחו עם התורה, שתגדל להם אהבת תורה - שאין לנו דבר אחר חוץ מתורה, וממילא זה מה שבחור יש לו בחיים רק שקיעות בלימוד לגדול תלמיד חכם".

הגרב"צ לב הוסיף ואמר בשבח תלמידיו - "ומתלמידי יותר מכולם, הקשבתם לי וגם אני גדלתי מכם רבות, בנים חביבים בנים אהובים, אינני יכול להיפרד מכם אני לא מסוגל לחשוב על זה אנחנו לא נפרדים גם אם לא נהיה קרובים, אנחנו לא נפרדים - אתם תמיד תשבו לי בתוך הלב ובעזרת ה' עוד נחזור בקשר של אהבה וקשר של השמחה שהיה לנו תמיד בישיבת יסודות - בחור שמתסובב בישיבה, שמח מתוך אהבת תורה זה הדגל שלנו, רק עם זה הצלחנו לא עם שום דבר אחר.

"לפני שבע שנים היינו אצל הרב שטיינמן ואתמול היינו אצלו פעם נוספת, לאחר 45 דקות שיחה עם רבותי הוא הכריע שאני צריך לעזוב עם חלק מהתלמידים, והוא הכריע שאין אפשרות אחרת. זה לא הכרעה של רגע, והוא סמך את ידו על הרבנים".



ראש הישיבה הוסיף: "אני מתפלל לקב"ה שיכוון אותי בדרך הנכונה ושום בחור לא יפגע ממני והלוואי והייתי יכול להמשיך כאן, ושה' יתקן אותנו בעצה טובה. בעזרת ה' הישיבה כאן תמשיך להתעלות אבל זה מה שאנחנו צריכים לעשות כרגע.

"אינני מחפש מלחמות, אינני מחפש חיילים, לא דרך של מלחמה לא השמצות לא שקרים, לא זו הדרך שלנו, הדרך שלנו להוריד את הראש ולהמשיך הלאה זו היא דרכה של תורה".

לאחר השיחה רבים מתלמידי הישיבה קרעו קריעה בדש הבגד, וסירבו להפרד מראש הישיבה שכאמור העביר את ישיבת יסודות לתל אביב, ובימים אלו פועלים רשמים מטעם הישיבה החדשה במרץ לקראת הרישום של שנה הבאה.

ההקלטה המלאה מהשיחה:

















יסודות ישיבה ברוך צבי לב בחורים פרידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד